/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Søger gratis regnskabsprg.
Fra : KingDiamond
Vist : 918 gange
100 point
Dato : 29-08-06 15:43

Nogen der kan anbefale et Dansk, Gratis og simpelt regnskabsprogram. Skal bruge det til regnskab fra en web-shop.

Mvh
Flemming

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-06 15:56

Hejsa
Kig evt. på SummaSummarum fra Stone's Software, det er gratis og kan udbygges senere.
- http://www.stoneware.dk/
- http://www.summarum.dk/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 29-08-06 16:00

Hej Søren.

Jamen det prg er kun gratis hvis du kan nøjes med 300 poster. Så det er jo hurtig for småt

Mvh
Flemming

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 29-08-06 17:40

Du får ikke noget kvalitet/der opfylder bogføringslovens krav uden at betale for det.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 29-08-06 17:48

Hmm det var sgu da noget l...

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 29-08-06 19:32

Er du seriøs eller bare endnu en hjemmefusker, der lige smækker en hjemmeside op med alt fra pulterkammeret?
En seriøs virksomhedsejer baserer ikke sin forretning på gratisprogrammer, der måske og måske ikke virker iht til lovgivningen, for slet ikke at tale om revisorregningen for de små "gratisprogrammer".

Er du seriøs, så tal med din revisor om hvad han vil anbefale. Han skal jo revidere i det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-06 19:34

Så start med SummaSummarum og udbyg / betal, når det er nødvendigt
Så er det da gratis så længe....
Læs nu lidt på http://www.summarum.dk/

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 29-08-06 20:13

Sumarum er i øvrigt fint nok, men regn ikke med det i en proffesionel sammenhæng, hvor I måske er nogle ansatte og skal anvende det til afgiftsstyring eller lagerstyring.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 29-08-06 20:33

Det er skam en seriøs web-shop - ikke noget med garagesalg eller sådan.
Jeg skal køre det som enkeltmands-firma og håbede på at man måske kunne finde et lille enkelt program til 0 kr. et sted. Kunne jo være rart at spare lidt penge nu hvor det hele er i opstartsfasen.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 29-08-06 20:56

Hvis du leder efter et professionelt program vil jeg klart anbefale Microsoft (Navision) C5.
Programmet fås for omkring kr. 2.000, så det er ikke så slemt, hvis du selv kan klare opsætningen.

Hvis du skal have tilrettet programmet, fx. kontoplan, udskrifter eller rapporter - og du ikke kan klare det selv, begynder det at koste kassen.

Hvis du skal have en revisor til dit regnskab, kan han også hjælpe dig med at oprette en kontoplan i C5.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 29-08-06 21:05

Starthjælp til C5 kan klares på en time og dertil en gang kørsel. Det er 1500 kr, så "kassen" er vel i overkanten.
Der findes flere nogenlunde fakturalayout at vælge i mellem, og så behøver man jo ikke tilrette dem.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 29-08-06 22:11

Hej

Der findes faktisk et gratis dansk regnskabsprogram, uden begrænsninger.

Har IKKE selv haft tid til at teste det. Det hentes fra http://www.aslani.dk/

Umiddelbart så ser det fornuftigt ud.

Hvis du istedet vælger at købe Navision C5, så lad være med at købe det i en butik, det er billigere at købe det f.eks. ved http://www.bredana.dk/ og så er det samtidig med det samme registreret ved en af de store forhandlere. Sidst jeg købte ved Bredana (til en kunde) kostede det kr. 1.875,00 excl. moms.

Opsætningen af C5 kan være en videnskab, så hvis du ikke kender en ekspert, så brug f.eks. Bredana eller tilsvarende forhandler.

Held og lykke med firmaet.

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 29-08-06 23:28

Prøver lige at tjekke det der Aslani

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 29-08-06 23:35

Og takker Leo.
Ja held og lykke får jeg nok brug for

Mvh
Flemming

Kommentar
Fra : kisser.nielsen

Dato : 30-08-06 12:54

Prøv at se på dette: http://www.winfinans.dk/

Vi bruger det på min arbejdsplads, som også er et firma, der sælger via nettet.

Du skal først betale, når du har over 1500 poster om året.

Det kan også integreres med PSB betalinger m.m. (så koster det noget).

Det er nemt at bruge, og så synes jeg altså også, at det er et stort plus, at det er udviklet i Danmark

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 30-08-06 19:04

Aslani er under et år gammelt, og hvilken revisor kender det?
Jeg anbefaler C5. Det er kendt, det er driftsikkert, der findes over 200 forhandlere, der kan rette til, hvis der er behov (open SOurce fra længe før det blev moderne) og frem for alt.: Når virksomheden vokser, så kan det følge med. Og enhver bogholder kender det.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 30-08-06 19:52

men nu er det ik en giga-virksomhed jeg har Bare en webshop med omsætning på ca 100.000 om året

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 30-08-06 20:56

C5 er netop til mindre og mellemstore virksomheder. Giga virksomheder bruger Axapta eller SAP

Efter min mening er C5 klart det bedste program på markedet, og prisen er altså overkommelig. Det er en engangsinvestering, medmindre din virksomhed vokser så meget, at databasen bliver for stor, at du skal tilkøbe plads (sker ikke med din virksomhedsstørrelse).

SummaSummarum er meget mere begrænset i udskrifter - og fx. det er umuligt at få en ordentlig debitorliste i systemet.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 30-08-06 21:23

Når du har det sådan med din virksomhed, så er det jo fint nok med et gratiskprogram. Så kan du jo altid købe noget ordentligt, hvis du en dag skal leve af det.

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 20-10-06 18:08

Helt ærlig har du lyst til at sælge vare gratis fra din butik. Nej vel, hvorfor forventer du så andre skal arbejde gratis for dig. Hvis din butik er så lille at du ikke kan bruge 2-4000 kr på et regnskabprogram er helt okay, men så lav nogle fortrykte faktura i eller fra et gratis office program og jeg ved der er gratis regnark rundt omkring.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-10-06 20:08

Læs http://www.net-revision.dk/systemer.php
Hvis mit 29-08-06 15:56 ikke kan bruges
Go' weekend

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 21-10-06 01:53

det der net revision ser rigtig godt ud og billigt 149 kr om mdr. og tro mig surport får du brug for vis du vil have virksomheden til at vokse.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-12-06 17:45

Må jeg her inden årsskiftet foreslå en kugleramme
Godt nytår

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 30-12-06 15:33

Mon ikke han har besluttet sig for en rigtig løsning?

Godt nytår til alle.