/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Vipse problem
Fra : Broderpivert
Vist : 491 gange
20 point
Dato : 29-08-06 14:21

Vi har et vipsebo i vores busk, og vil gerne have den fjernet men hvordan fjerner man sådan en, eller hvordan for man dem dræbt. Nogle gode råd??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-08-06 14:25

Nårhhh HVEPSE

Hvis i har en biavler i byen, er disse ofte behjælpelige med at få sådan et bo fjernet.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 29-08-06 14:27

ja self. Hvepse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-06 14:30

leg ikke med dem selv hvis i ikke har forstand på det - hvepse er ikke ligefrem venlige når man går i krig med dem og deres bo -

3773 er kommet med et godt forslag hvis i kan få kontakt til en biavler der vil have med hvepse at gøre -

ellers kontakt kommunen og forhør jer hos dem - eller find en på nettet/telefonbog eller lign.

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvor I bor - men kig her for eks.:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=fjerne+hvepse&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 29-08-06 14:50

Hvis den sidder på en gren hvor du kan komme til, ta'r du en sort plastiksæk og krænger ind over boet, klemmer sammen om grenen og klipper den af. Så kan du sprøjte insektgift ind i sækken bagefter. Hvis du ikke kan bruge den metode, kan du sprøjte benzin ind i boet så dør de af dampene. Begge dele foregår når det er næsten eller helt mørk.
Men du kan også vente for det varer ikke længe før alle hvepsene dør. Hvepse er enårige, det er kun dronningen der overvintrer.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 29-08-06 15:00

Æhæmn....... Hvorfor blacklister du dem der vil hjælpe?

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-08-06 15:11

Lad dog de stakkels dyr være, de forsvinder snart af sig selv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 15:24

Et hvepsebo skal man ikke spøge med. Det kan gå meget galt, hvis du selv vil fjerne det.

Sidst jeg fik fjernet et hvepsebo var den pågældende hvepsefjerner iklædt det, der nærmest kan sammenlignes med en rumdragt. Ingen blev stukket.

Du skal være opmærksom på at hvepse bliver "hysteriske" når man vil fjerne deres bo. Hvepsestik kan være meget alvorlige at få. Især hvis man får mere end 1 på samme tid.

Få professionel hjælp til at få hvepseboet fjernet.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 29-08-06 15:25

Ring til kommunen og få en til at komme og fjerne boet for dig. det er halvfarligt at gøre det selv

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 15:30

Kommunen vil henvise til en skadedyrsekspert, som de samarbejder med. Det kan ofte betale sig selv at ringe rundt for at få et billigere tilbud.

Kommunen fjerner kun gratis, hvis det er deres ejendom.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-08-06 17:30

Det varer altså ikke så længe før alle hvepsene dør en naturlig død. Så er der slet ikke grund til at gøre noget som helst.. Det er kun dronningen, der overlever vinteren.

Hvis I har kunnet leve med dem hele sommeren, så synes jeg, at I skal holde ud den sidste tid med. Det koster ikke noget.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 29-08-06 17:36

ja så kan i jo bare fjerne det når de sidste hvepse er væk