/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skabelon til Access
Fra : moltov
Vist : 1659 gange
50 point
Dato : 29-08-06 09:17

Hej Alle

Kender i til nogle sider, hvor man kan hente gratis databaseskabeloner? Jeg søger specielt efter en skabelon, som man kan bygge en privat "bibliotek" af sine bøger.

Tak

Moltov

p.s. Har access 2003 og den vil ikke åbne dem som ligger i programmet (*.mdz)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 09:25

Du har vel ikke indstalleret de skabeloner.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 09:27

søg på skabeloner i C: og du vil se om de virkelig eksisterer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 29-08-06 09:27

Hej.
Jeg er med på en "lytter".
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 29-08-06 09:31

Hej E.C

De ligger der, men den siger følgende fejl, når jeg åbner dem:

"du har valgt en databaseskabelon der ikke understøttes, i den aktuelle version af Microsoft Access"

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 35 point
Dato : 29-08-06 09:33

Dette er fra access 2000 men det bør også gælde 2003
Men prøv lige:
start > programmer > access > prik i "access-databaseguide > OK
Nu bør der komme et vindue med skabeloner.
Office skabeloner har altid en gul streg for oven.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 09:37

Tja så er det en du har hentet et sted - måske fra en ældre version.
Jeg måtte selv bygge min database om da jeg skiftede fra 95/97 til 2000

Men hvis du har den eller de CD-rom så ligger der skabeloner og venter på dig.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 29-08-06 09:41

Hjælper ikke noget. Den vil ikke åbne for skabelonen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 09:46

Er det inde fra access du forsøger at åbne (efter at access er startet)
eller
Er det på vej ind til access hvor du får nogle valg

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 29-08-06 10:00

Det er inde fra Access. Det sjove er at de skabeloner som ligger på HDD er nogle som har fulgt med i 2003 (Og ja det er et original CD

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 10:19

Dette er fra access 2000 men det bør også gælde 2003
Men prøv lige:
start > programmer > access > prik i "access-databaseguide> OK
Nu bør der komme et vindue med skabeloner. (fanen databaser)
Office skabeloner har altid en gul streg for oven.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 29-08-06 10:33

Hej E.C

Nej desværre. øv altså

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 10:37

Så ville jeg lige indstallere den office/access igen.
ikke standard men brugerstyret og så lige se om det hele kommer med.
Eksisterende office filer berøres ikke - kun office indstillinger bliver evt. berørt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 10:38

jeg lukker nu

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 31-08-06 09:46

Nå jeg fandt ud af, at jeg kun kan bruge skabelonerne i Acces 97. Hvor belastende er det lige. Specielt når nu de følger med, når jeg installere Access 2003...

:´-(

VH
Moltov.

p

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 31-08-06 09:47

Tak for svaret e.c.

Selvom det ikke helt hjalp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-06 09:55

Der sker en del fra access 95/97 til 2000/2003/XP jeg havde selv problemet og måtte ændre nogle datoberegninger.
Men jeg foretrækker selv at bygge en database op fra grunden for de skabeloner virker ikke altid som jeg vil.
Den skabelon her i 2000 der kommer nærmest er Lagerstyring.