/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Slaghammer
Fra : Rustica.dk
Vist : 2924 gange
500 point
Dato : 29-08-06 09:07

Jeg skal til at slå gulvet op i min kælder, og vil købe mig en at de d store slag hammre hvor jeg kan stå op, og nedbryde gulvet.
Men jeg kan ikke rigtig finde nogen på nettet.
Det er så her alle i kandu´er kommer ind, jeg mangler et link til det billigeste sted på nettet og købe sådan en

TAK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 09:15

Du kan søge på værktøjsmagasin, men ellers er jeg ret så sikker på du kan leje en i Silvan, det er det billigste, for hva dælen skal du bruge den til bagefter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 09:15

Du kan søge på værktøjsmagasin, men ellers er jeg ret så sikker på du kan leje en i Silvan, det er det billigste, for hva dælen skal du bruge den til bagefter

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-08-06 09:19

Tænker du på en gammeldags mauel hammer. En forhammer. Så er Harald Nyborg vist billigst. Hvis du skal have noget mekanisk, bør du leje. De billige er ikke noget værd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-08-06 09:23

Sidst jeg skulle bruge en (mekanisk) lejede jeg ved Vejle Pumpelager. Ellers er Ramirent landsdækkende. Nogle af trælasterne har dem også. I Horsens-området (bor du ikke der), kunne du snakke med Ole, Horsens Betonskæring. Muligvis kunne han leje dig en.

En god ven gav iøvrigt det råd, at leje en minigraver til formålet. Det er meget nemmere. Så det bliver sådan mit bryggersgulv kommer op.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-08-06 09:24

jeg skal slå over 100 M2 op. over flere gange, så hvis den ikke koster over 3000,- kan det godt betale sig.....
Det er s en stor en jeg kan stå op med, sådan en lille bordehammer har jeg

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 510 point
Dato : 29-08-06 09:27

En der duer, kan du ikke betale dig fra.

Lej en minigraver http://ramirent.dk/ På prislisten kan du tuske dig til lidt rabat. Så er det ordnet i en ruf.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-08-06 09:29

Det værste er ikke at knække 100 m2 beton. Det klares rimelig nemt med en forhammer. Men at grave det væk er døden. Tro mig, har lige hevet noget over 100 m2 ud af huset.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-08-06 09:32

Hvis du ikke kan komme ind i kælderen med en gravemaskine, hjælper det selvfølgelig ikke. Så hedder det kraftig borehammer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-08-06 09:32

Og grueligt meget manuelt arbejde....

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-08-06 09:34

ja det vil være rigtig smart med en mini graver, jeg tro dog ikke den kan komme ind i huset...
Den må i det tilfælde kun være 65 bred x 185 høj....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-08-06 09:35

Fagudtrykket er Mejselhammer, hvis du vil søge efter en købe-en.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-08-06 09:35

Prøv at kigge i Ramirentkataloget. Prisliste under byggemateriel. De har noget meget små nogen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 09:44

Eller "nedbrydningshammer" (kangohammer) og lej så både en spids og en lidt flad mejsel med.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-08-06 09:58

jeg har nu prøvet at kontakte dem, om pris for 1 uge.

Harald nyborg har dem ikke mere .

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 10:04

De fleste "rigtige" byggemarkeder har dem.
I nærheden af Albertslund findes der en som har dem.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-08-06 10:22

Ja "3773". Ramirent de er billige.. 600,- for en hel weekend inc moms og alt.

Mange tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-08-06 10:23

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 29-08-06 10:28

Her er en kraftig en, men det er godt nok en hamper pris som varierer fra 14000 til 22000. Og udlejning i Byggekram er 355 i pr døgn. Så jeg tror faktisk det kan betale sig hvis du kan finde en billig prof.

http://www.dvsalg.dk/is/dansk/viskategori.asp?id=3
http://bjtools.dictys.net/product_info.php?products_id=353

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 10:32

Og husk lige øreværn, maske og briller.