/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kædelås
Fra : DADAY
Vist : 2181 gange
45 point
Dato : 28-08-06 23:05

Hej med jer.
Jeg skal nu for gud ved hvilken gang ud og investere i en ny scooter, fordi der er nogen der ikke kender forskel på dit og mit.

Men denne gang skal jeg ha den sygeste kædelås - alarm - og skivebtemselås.
Så mit spørgsmål er: hvem kender ABUS EXTREME PLUS 59 kædelås, med et sikkerhedslevel på 25
hvad det så end betyder - denne gang skal jeg ha noget der virker 100 %, er der nogen der ved om man kan klippe ovennævnte kæde over med en boltsaks - eller findes der noget der er extremt effektivt - hjælp.

Eller alternativet ville nok være at flytte fra Ishøj

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-06 23:11

Dette står på google

Denne lås er anbefalet internationalt af politi og forsikringsselskaber, hvis Du ikke vil miste din knallert eller motorcykel. Kæden er 140 cm. lang, ...

http://www.google.dk/search?hl=da&q=motorcykel%2Bl%C3%A5s&meta=

Da jeg i sin tid havde knallert havde jeg en bøjlelås,(efter at have mistet en knallert med kædelås) som også kan ses i linket, da jeg købte den, kunne jeg også beholde min knallert

http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=7161&cat_id=85683

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 45 point
Dato : 29-08-06 00:13

Som Nordsted1 også skriver, ser det ud til at være den bedste kædelås på markedet. MEN om det vil være tilstrækkeligt er jo nok tvivlsomt. Også selv om du bruger en Bøjlelås af hærdet stål, vil seriøse kriminelle med det rigtige værktøj kunne klippe den i småstykker. For 2 år siden oplevede jeg at min velaflåste Scooter forsvand som dug for solen fra P-pladsen foran mit hjem. Jeg hørte en lastbil køre ned foran og troede at det var skraldemændene. Da jeg senere fandt min scooter borte, kom jeg til at tænke på at det IKKE kunne være skraldemændene. De kommer aldrig kl. 13.
Det var altså professionelle, der simpelthen havde klippet låsene og løftet dyret op i en lastbil.
Farvel Scooter (der idag sikkert kører rundt i ØstEuropa).

Så mit bud hvis du vil være 98% sikker er: Garage (aflåst med bomsesikre døre).

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-08-06 07:36

Den mest effektive lås, kan skæres over med en vinkelsliber!

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-08-06 08:20

ALARM!!!!!!

Hvis du ikke har haft alarm på din scooter, så er det jo 100% derfor!

Enhver lås kan brækkes op, hvis man har tiden til det, og kan gøre det uden at det larmer.
Med en ( dyr ) alarm, så løber de hurtigt væk, og de kommer sjældent tilbage.

Bare sørg for at placere både alarmen og hylehornet et sted hvor man ikke kan komme til at klippe kablerne. Og brug en lang kædelås så du kan låse den fast, så den ikke kan slæbes væk fra det sted hvor den står og hyler.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-08-06 08:28

Tilføjelse.

Gå efter en alarm til en motorcykel og den SKAL SKAL SKAL være 2 vejs.
dvs. så hyler din sender i lommen på din hvis alarmen går på scooteren.

Her har du vinderen af min søgning:
http://alarmshop.dk/alarm/scooteralarm_2_vejs_alarm_988m_da.html

Prisen er fin og rækkelængden er ( ifølge venners erfaring ) flere hundrede meter på åbent område og et par hundrede meter omkring bygninger.

Du kan altid se på skærmen om du har forbindelse til din scooter.

Det er en bedre invistering end en kaskoforsikring.

Godkendelse af svar
Fra : DADAY

Dato : 29-08-06 16:38

Tak for svaret arne.jakobsen.