/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Sipura2100 gennem router
Fra : meiland
Vist : 498 gange
500 point
Dato : 28-08-06 20:42

Hej Alle !
Efter at have fået en bærbar i huset, har jeg investeret i en router (DLink 624) og har fået hul igennem til nettet. Nu mangler jeg bare at få Sipura-adapteren koblet til, men det kan jeg ikke få til at virke - nok fordi jeg ved nada om det.

Hvis der er en der kan forklare mig, hvordan jeg skal gøre vil jeg blive glad og taknemmelig.

På forhånd tak !

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-08-06 21:54

Hejsa...

Sommetider er det lidt bøvlet med dét ip-halløj....Jeg har osse brokket nogle gange, og til tider hjalp det at trække strømforsyningen ud....bare 10 sekunder..

Men muligvis skal du opdatere din Sipura

Har du en vejledning til opsætningen m.v.?.....ellers vil jeg gerne paste den til dig

Sommerhilsen

TOM

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-08-06 21:58

Klargøring
Da denne adapter indeholder trafikprioritering skal den tilsluttes som den første enhed efter din ADSL router eller dit kabelmodem.

Tilslut netværkskabel til WAN netværkstikket på adapteren og til din internetforbindelse (kabelmodem eller ADSL router). Adapteren skal være placeret som den første enhed.
Tilslut netværkskabel til PC (LAN) netværkstikket på adapteren og til din computer.
Tilslut strøm.
Kontroller at du har internetforbindelse igennem adapteren. Har du ikke, så kontroller dine kabler. Har du internet via kabeltv kan det være nødvendigt at kontakte din udbyder for at få dem til at åbne for adapterens MAC adresse der stå i bunden.
Tilslut en telefon til adapteren.
Intast http://192.168.0.1/ i adresselinien i Internet Explorer på din PC. På de nyeste adaptere skal du dog benytte http://192.168.1.1/
Klik på [Admin-login] og derefter [Advanced] i øverste højre hjørne.
Vigtigt: Opgrader til seneste firrmware idet routeren i adapteren med gammel firmware i visse situationer kan holde op med at virke. Hent nyeste firmware her: http://www.sipura.com/support/index.htm Når programmet beder om ip-adressen på SPA'en så indtast "192.168.0.1". Det kan være nødvendigt at slå firewallen på din PC fra før opgradering er mulig.

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 29-08-06 02:26

davs..

prøve det her,hvis i kan kan læse english..da jeg selv "poor read"..
men det er godt guide til router..

http://www.theroutersite.com/s/router_guide

http://sipura.1go.dk/forum/

http://www.sipura.com/Documents/spa2100-3.2.1.zip

baxon7

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 29-08-06 02:29
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 12:56

I d-link 624 manual står der noget .... [ ] PC-to-phone.............. på side 22
Jeg ved ikke om det er det du skal bruge.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 13:24

Du har også en mulighed i DMZ (Demilitarized Zone) hvor du går udenom sikkerheden i routeren.
side 28 i manual.
Husk at hvis du resette den og begynde forfra så skal du trykke ind i hullet når routeren er slukket.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 29-08-06 14:08

Tak for jeres kommentarer.
Jeg har måske ikke beskrevet problemet godt nok. Jeg har p.t. en opsætning hvor en pc er kablet til sipuraen og den videre til modemet. Det fungerer.

Nu skal jeg have sat en router ind på systemet og det er her kæden hopper af for mig. Jeg kan sagtens få hul igennem routeren når sipuraen ikke er koblet på. Men når jeg så skal have sipuraen koblet på, enten mellem router og modem, eller efter router rækker mine evner ikke længere.

Router og sipura er flashed til nyeste firmware.

ec: Skal lige se på side 22 i manualen

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 29-08-06 14:16

ec: Skrev du på side 22. Har lige kigget den elektroniske manual fra dlink.dk. Kan ikke se noget om pc-to-phone

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-08-06 14:19

Da denne Sipura indeholder trafikprioritering skal den tilsluttes som den første enhed efter din ADSL router eller dit kabelmodem. Ellers må jeg hejse det hvide flag.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 29-08-06 15:33

Kan problemet ligge i ip-adresserne ? Som nævnt ved jeg intet om det.

Sipuraen har 192.168.1.1 og Dlink'en 192.168.0.1

PT er sipuraen koblet fra, og derfor fungerer linjen ud til www gennem Dlinken. Min adsl hastighed er ikke til telefoni og surf samtidig, så derfor er det lidt ligegyldigt om sipuraen sidder før eller efter routeren.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 15:37

Ind med din d-link CD
stifinder win+e

Di-624
..acrobat
..manual
..qig
..+resurse
vælg manual som er pdf
nu har du en manual til
DI-624 high-speed 2.4 Ghz
og så ned til side 22
som omtaler
Advance / applications og der står en mulighed for at hakke af til
[ ] PC-to-Phone

Men du kan jo også "køre" uden om routeren i tilstanden DMZ med en enkelt enhed.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 15:42

Du kan vælge om d-link skal være dhcp eller du vil tildele hver enhed en lokal ip.
Men hvor din sipura skal sidde i forhold til de andre aner jeg ikke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 15:44

Men der er et eller andet der siger mig noget med port 2100
og den hedder netop Sipura2100
Jeg har et halvt hvidt flag oppe.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 29-08-06 15:51

EC: Jeg prøver at smide cd'en i en gang i aften.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 30-08-06 09:25

Kommentar til baxon7:

Citat
http://www.theroutersite.com/s/router_guide

Øh..... en guide til routere.... ok
Citat
http://sipura.1go.dk/forum/

Page not found .....
Citat
http://www.sipura.com/Documents/spa2100-3.2.1.zip

Hvad skal jeg med en ny FW til sipuraen !!