/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp!! Nyspredt græsfrø!
Fra : yesboss
Vist : 804 gange
50 point
Dato : 28-08-06 16:19

Jeg har lige strøet græsfrø, så har vi fået en f...... masse vand, hvor det sejlede. Vandet er trukket væk, men frøene har samlet sig i bunker. Må jeg rive i frøene, så de bliver frodelt noget mere??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-06 16:22

Ja, det må du godt

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-08-06 16:23

Ja selvfølgelig. Du har da ikke andre muligheder hvis du ikke vil have "græsplæne i totter"
Du kan selvfølgelig også så det hele om, men prøv da først med riven.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-08-06 16:27

Når du har sået græs, skal du altid rive det bagefter - først på den ene led og så på den anden led. Så kommer du ikke ud for at frøene samler sig. Men riv du bare nu.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 35 point
Dato : 28-08-06 16:38

Du kan trolme det hele bagefter så frøene bliver tromlet ned i jorden. Det kan måske hjælpe lidt.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : me67

Dato : 28-08-06 16:38

Hej "yessboss"

Jeg var selv ude for det samme for 5 år siden da jeg lagde plænen om pga. mos - jeg tog bare en løvrive og fordelte frøene så godt jeg nu kunne - og da plænen kom frem kunne det slet ikke ses - så riv du bare løs.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 28-08-06 17:59

Riv lidt, tramp det lidt ned - og ikke mindst vent og se hvad der sker.
Du kan altid smide lidt frø senere, hvis der er opstået enkelte huller. Jorden er fin til det i mindst en måned endnu.

Godkendelse af svar
Fra : yesboss

Dato : 05-09-06 19:42

Tak for svaret hawaii7.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 05-09-06 19:57

én stjerne!!???????

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 20:08

Når du har kunne bruge svaret - fatter jeg ikke at du vurderer det til 1 stjerne - rådet var glimrende og du har fået svar, men det er da udmærket at vide hvilkere brugeres spørgsmål man skal holde sig fra.