/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
napper/ bidning
Fra : cocococo
Vist : 582 gange
20 point
Dato : 28-08-06 15:15

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogle som ved hvad jeg kan stille op med min 7 år gamle puddel,som napper min søn i figerne ?? Fordi han løber efter hende.

Jeg har prøvet at forklare at han ikke må men det forstår han jo ikke Mikkel er et år.

Kærlig hilsen Betina

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 20 point
Dato : 28-08-06 15:30

Altså jeg har nu nok kunnet forklare min mands søn at han skulle være god ved dyrene. Men jo det er smadder svært. og hunden gør det jo kun fordi den ikke bryder sig om at blive jagtet.

Jeg prøvede det, at når jeg flere gange havde fortalt den lille at det var forbudt at jagte hunden, så måtte man straffe for at få ham til at forstå. Så han blev taget op samtidig med at jeg skældte ud over at han ikke måtte jagte hunden, og så blev han enten sat i sofaen eller en stol eller noget. Uden legetøj og så måtte han sidde der til han havde tænkt lidt over det. Så fik han lov at komme ned igen. Drillede han igen vores kat var det konsekvent op igen.

Måske lyder det hårdt, men han bliver jo ikke skadet eller slået. Bare den eneste måde at forklare et barn at de gør noget forkert.

Godkendelse af svar
Fra : cocococo

Dato : 28-08-06 15:36

Tak for svaret bublebee.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-08-06 15:46

Narh... Mikkel er for lille til at skælde ud på den måde......

En 1-årig er jo ligesom en lille hundehvalp. Selvfølgelig KAN man da råbe højt når de gør noget, de ikke må. Så bliver de forskrækkede og glemmer at gøre det de ikke måtte. Men det samme kan man jo opnå uden forskrækkelse ved at aflede.
Hvis Mikkel er ved at stavre ud på vejen så skælder du vel heller ikke ud. Du tager ham vel op eller styrer ham i en anden retning, ikke?
Det er det samme, du skal gøre, når han vil rende efter hunden. Afled ham, så han f.eks. render efter dig i stedet for. Han er for lille til at man kan forklare ham en masse ting.

Det vil være en god ting, hvis din puddel kan have et sted, hvor Mikkel ikke kommer. Under en sofa eller oppe på et møbel, hvor Mikkel ikke kan nå hende, men hvor hun selv kan søge hen. Du kan selvfølgelig snakke med Mikkel om at hun skal have fred, men du skal ikke regne med at han kan forstå det endnu. Og så må DU beskytte din hund. Det må IKKE være nødvendigt for hende at snappe.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-08-06 15:56

en dag gør det ondt og brændt barn sky´r som sagt ilden, jeg har mere medlidenhed med hunden at sådan én terrorist jager den så må der nappes i selvforsvar, hunden har vel en plads (kurv) hvor den er fredet, og det må respekteres og barnet må lære at hunden har et sted hvor barnet ikke må komme.
blot en betragtning

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-08-06 18:31

...der er tale om en baby på et år.....
Han er jo knapt nok i stand til at forstå sprog...

Lige så vel som man ikke skal true og straffe en lille hundebaby til at makke ret, så skal man da heller ikke bruge den slags opdragelsesmetoder på en menneskebaby.....

Afledning og positiv forstærkning kan også bruges på små børn...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-08-06 22:45

Ja, og en dag nøjes den ikke med at nappe i fingrene..
Jeg vil gøre som Birgitta foreslår.

Når barnet jagter hunden, så skynd dig hen og stop ham og sig ae ae, se lige så stille aer vi hunden. Det skal gøre rigtig mange gange og kræver stor tålmodighed.

Det er jo også vigtigt at hunden får succesoplevelser med den lille, ellers har du problemet resten af hundens dage.

Kommentar
Fra : cocococo

Dato : 29-08-06 13:31

TUSINDE TAK FOR ALLE DE SVAR NEJ COCO HAR IKKE EN FAST PLADS DER ER HENDES FOR HUN HAR JO ALTID VÆRET HVOR JEG VAR,OG DET VIL HUN JO STADIGT.men nu er det jo bare at Mikkel kan gå efter hende over alt.

Jeg har prøvet at lukke hende væk men så hyler hun,hun vil jo være sammen med flokken.

Det hele startet for 10 år siden da min søster fik en dreng og han drillet hende hver gang vi var sammen og det var vi ikke tit men huske det, det kan hun desværre.

Men jeg må prøve at aflede ham igennnn og i igennn

kærlig hilsen betina