/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende samme mail til flere.
Fra : cccf
Vist : 2304 gange
50 point
Dato : 28-08-06 14:42

Hvordan får jeg sendt den samme mail til flere adresser i Outlook Express.??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-08-06 14:50

Du putter vel bare adresserne ind i den linie, der hedder "Cc.."

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 28-08-06 15:00

Hej Birgitta:
Det lyder somom du gætter dig til svaret.??

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-08-06 15:07

kopi fra kandu
050128 mail til mange
?
jeg vil sende til mange på en gang

hej, jeg har lavet en mail med mange modtagere, men jeg har hørt at man kan skjule adresserne for modtageren. Jeg mener, hvis nu modtageren trykker videresend, så står alle adresserne der jo og bliver sendt videre. Kan jeg undgå at de bliver sendt med så tydeligt? Hvordan?

Du skal skrive alle adresserne i "Bcc"-feltet. - Ikke i "To" eller "Cc".

c",)
(Hvis du ikke kan se "Bcc"-feltet, så klik Create Mail > Tools > Select recipients og vælg en adresse og før den over i Bcc-feltet. Så vil Bcc-feltet være åbent fremover.)
Jeps, jeg har lige fundet ud af det selv for 5 minutter siden...
Men det er rigtigt!

Så smid et svar!

Heh!
Æhhh...du kan også bare klikke View > All Headers, så kommer feltet frem...det var lidt lettere.

c",)
Oki!

HVIS DU IKKE KAN SE : BBC SKRIVEFELTET SKAL DU PEGE PÅ VIS OG KLIKKE PÅ ALLE BREVHOVEDER

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-08-06 15:10

hvis du ofte sender mail til den samme gruppe, kan du oprette dem som gruppe under adresser

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-08-06 15:17

hej
indsæt ; mellem hver adresse
og vupti så er den hjemme
men som ferik skriver er det de samme
så optet en gruppe til dem

ole

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-08-06 15:49

næ, jeg gætter mig da ike til svaret, cccf, -jeg synes bare, det er så indlysende, så der måske er mere i spørgsmålet...
Som de andre svarere jo også har digtet sig til....

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 28-08-06 16:24

Har jeg opfattet det rigtigt ?:
jeg går ind i mit adressekartotek og markerer de adresser jeg vil sende til, højreklikker på musen og trykker "kopier". Går i "opret med" sætter min cursor i Cc. og højreklikker på mus og trykker på sæt ind.
NB: det er altså ikke Birgitta jeg spørger, for der ved jeg åbenbart for lidt om PC.!

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 28-08-06 17:42

Hej cccf

Du skriver mailen som, normalt,
klik på - til - kan du insætte en person,eller flere
tryk på -cc carbon copy- der kan du indsætte flere personer
tryk på bcc blank carbon copy- der kan du indsætte flere personer.

De indsættes alle fra din adresse bog, dem du sender under - til - cc - kan man se mail adresser på dem under bcc kan man ikke se mail adresser på hos modtagerne.

Hv is det er noget du skal sende til samme tit, vil det være en fordel at lave en gruppe.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 28-08-06 18:05

Hej jeg plejer at sende til flere ved først at skrive Så vælge send til: ..... Derefter cc hvis andre må se du sender til flere.... og bcc hvis du vil skjule at du sender til andre.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 28-08-06 18:49

Nåh, det var ikke sådan ment, ccf. Jeg har bare så tit været ude for, at jeg svarer dumt på et spørgsmål fordi der er noget, jeg ikke har læst "mellem linierne"...

Men du har jo fået forklaringen af diverse andre:
Du klikker simpelthen på Cc. Så åbner dit adressekartotek sig, og så kan du vælge hvem du vil skrive til.
Og du får mulighed for at putte adresserne i "Til", i "Cc" eller i "Bcc": Marker en adresse og klik på én af de tre muligheder.

Forskellen er også fint nok forklaret af de andre svarere. "Til" er til en enkelt adresse, "Cc" er hvis flere skal have samme mail. Alle modtagere vil så se en liste over hvem der har fået mailen. Og Bcc er hvis du IKKE ønsker, at de forskellige modtagere skal vide, at du har sendt samme mail til flere.

Næ, dit spørgsmål er ikke dumt... undskyld..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-06 19:24

prøv at skrive send e-mail i hjælp i outlook express
Citat
Sådan sendes en e-mail

Klik på knappen Opret meddelelse på værktøjslinjen.
Udfyld boksene Til eller Cc med e-mail-adresserne på modtagerne, idet du adskiller adresserne med komma eller semikolon ( ; ).
Du kan indsætte e-mail-adresser fra adressekartoteket ved at klikke på bogikonet ud for Til, Cc og Bcc i vinduet Ny meddelelse og derefter vælge navnene.

Du kan bruge boksen Bcc ved at åbne menuen Vis og vælge Alle brevhoveder.

Skriv meddelelsens titel i boksen Emne.
Skriv meddelelsen, og klik derefter på Send på værktøjslinjen.

så er det vist banket fast

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 29-08-06 08:13

Tak for svaret Birgitta.
OK Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-08-06 13:42

Tak for accepten af mit svar, cccf.

--Håber, du fik løst problemet.