/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Trojan magnetisk motionscykel
Fra : TheCon
Vist : 4357 gange
300 point
Dato : 28-08-06 14:14

Hejsa.

Er her nogen som ved om man kan reparere sådan en motionscykel. Problemet er at uanset hvilket niveau man stiller den på, så er det, det laveste trin man kører på....... dvs at man kan ikke indstille hvilken belastning man kører med.

Jeg går udfra at det må være noget med magneten, men aner ikke hvordan sådan en cykel er konstrueret.

Så please hjælp, har ikke lige lyst til at ofre penge på en ny hvis man kan fixe den her.

På forhånd tak.

Michael

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-08-06 16:26

Er der muligvis garanti stadig?
Henvend dig til sælgeren - de kan om ikke andet sørge for, at den bliver repareret. Lyder nu mest som et justeringsspørgsmål.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 28-08-06 17:05

Nu kender jeg ikke nævnte cykel, men som regel er det en drejehjul/knap, man justerer belastningen med og den har forbindelse til magneten gennem et kabel.
Altså en stålwire i en slange(som bremsekabel på en cykel)
Enten kan stålwiren være defekt, eller måske er den bare hoppet af, enten ved drejehjulet eller nede ved magneten

Gert

Kommentar
Fra : TheCon

Dato : 28-08-06 18:18

Hej igen.

Der er desværre ikke garanti på længere, den er nok ca 2½ år gammel og jeg er ikke sikker på at Kvickly Xtra har en døjt forstand på at få den lavet når den er udover garantien, men jeg kan prøve at høre.

Måden man justerer belastningen på denne cykel er via det panel som sidder på styret, det foregår ikke mekanisk men elektronisk. Så der er ingen drejeknap til nogen stålvirer. Man trykker på en knap og kan justere fra 1-8..... og selv og panelet viser at belastningen er 8 (meget belastning) så er der overhovedet ingen forskel på 1 eller 8.

Michael

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-08-06 19:04

Hmm
Kunne det tænkes at der sidder et batteri i det justeringspanel. Når der ikke er kabelforbindelse, den er elektronisk må der være noget strøm til at sende signal til hjulet.
Det kunne godt passe med at et batteri er brændt ud efter 2½ år

Kommentar
Fra : TheCon

Dato : 28-08-06 19:32

Hej pirt03.

Det er muligt du har ret, det vil jeg lige checke op på. Jeg ved at den bruger alm batterier og at de var færdige efter at den ikke har været brugt i ca ½ år. Så da jeg troede at jeg skulle til at cykle lidt på den igen, skiftede jeg batterierne og troede at alt var ok..... Men som sagt så virker justeringen ikke...... Det skal siges at alt andet i panelet virker.

Michael

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-08-06 20:09

Selv om panelet ser ud til at virke normalt kan det godt være batterierne. Panelet er formodentlig "digitalt" - altså sorte tal på grå baggrund. Det kræver ikke særligt meget energi (batteri) at holde dét kørende. Når der derimod skal sendes et trådløst signal til hjulmodstandjusteringen er det straks en mere energikrævende opgave.
Nå men det vil jo vise sig

Kommentar
Fra : TheCon

Dato : 05-09-06 12:53

Hej igen. Så er jeg tilbage

pirt03, nu har jeg prøvet med friske batterier, desværre hjalp det ikke. På mig virker det som om at magneten ikke bliver aktiveret eller hvad den nu gør for at modstanden skal blive større.

Men aner som sagt intet om det.

Michael