/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken bærbar skal jeg vælge?
Fra : jalagi
Vist : 1379 gange
200 point
Dato : 27-08-06 18:55

Hej.Jeg overvejer at købe en bærbar pc men jeg har ikke meget forstand derpå.Så hvad skal jeg vælge? Brugsen fåe en på tilbud i næste uge en acer 3628Wxci til 3999,- Intel Pentium M processor M735 på 1,7 HHz(centrino) 14,1 skærm 40GB harddisk.DVD-CD indbygget rrådløs netværk 256MB hukommelse DDR2 Microsoft windows xp home styresystem. alt dette har jeg skrevet af efter brugsens reklame blad som er meget svær at læse,men jeg håber I kan forstå det for det er sort snak for mig.Så er der Bilkas nye reklame blad som på forsiden har en HP Pavilion Celeron M 1,46 GHz model dv5204 Intel Celeron M410 512 Mb DDR2 Ram 80GB harddisk 128 MB osv jeg kan ikke skrive det hele af.Jeg skal bruge den til at gå på internettet med ,skrive mail og have den med på camping til at se dvd film på og til at have billeder på.Jeg beholder min alm pc så det erjo bare fordi jeg gerne vil have en bærbar.Har i et foreslag til hvad jeg skal have? El giganten har også nogle emner men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal se efter så derfor HJÆLP.Hilsen jalagi

Accepteret svar
Fra : lassethorsted

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-06 21:03

Acer modellen er den bedste, da den har den hurtigste processor og Acer har ry for at være kvalitet. Dog vil jeg råde dig til at få den opgraderet med noget mere RAM med det samme, da 256 MB nok er lige i underkanten. Den Celeron processor der er i HP maskinen er ikke særligt god, så hold dig fra den!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 27-08-06 21:14

Dog skal du være opmærksom på at begge maskiner er ret forældede allerede, men det ses jo også tydeligt på prisen... Har prøvet at sætte en løsning op hos Dell for dig der sikre at din computer holder lidt længere.

Komponenter
BASIS Latitude D820 Core Duo T2600 (2.16Ghz 2MB L2 cache 667Mhz FSB) with Base Discrete Graphics 512MB Rediger
OPERATIVSYSTEM Original Windows® XP Home Edition, SP2 (NTFS)(+ Media) Rediger
VIRKSOMHEDSSUPPORT No Business Support Required Rediger
COMPLETECARE 3 Year Completecare Accidental Damage Cover Rediger
LCD 15.4" WUXGA (1920 x 1200) LCD Screen Rediger
HUKOMMELSE 1.0GB, 667MHz DDR2 SDRAM Memory (1 x 1024MB) Rediger
HARDDISK 100GB serial ATA HDD 7200RPM Rediger
OPTISKE DREV 8 X DVD+/-RW Drive with Decoder Software Rediger
Tilbehør
TRÅDLØS FORBINDELSE Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g Mini Card (54Mbps) Dual Core Rediger
BLUETOOTH Bluetooth Card Rediger
BÆRETASKER ingen computertaske Rediger
PRIMÆRT BATTERI 9 Cell 85WHr LI-ION Primary Battery Extended Life Rediger
elektronik
Services og Software
ANTIVIRUS-/SIKKERHEDSSOFTWARE No Anti-Virus Software Rediger
DELL SYSTEM MEDIA KIT Latitude No Resource CD Selected Rediger
Leveres også sammen med dit system
TASTATUR Denmark - Dual Pointing Internal Keyboard
Gedis Bundle Reference L08829 - D820 BURNER August
PalmRest PalmRest Standard
Order Information Latitude Order - Denmark
Futuristisk Information SKU - Futuristic Order Flag
Forsendelsesdokumenter Euro - D820 Ship Accessories with Power Cord
Modem 56.6k V.92 Capable Internal Modem & Adapter
Standardgaranti 3 Year International Onsite Service with Next Business Day Reponse
Strømforsyning European - 90W AC Adapter

Pris: kr 16.911,25 (inkl. moms)

Vær opmærksom på at der kommer et nyt Windows inden længe og det som minimum kræver 1 GB RAM. Denne maskine har også større skærm og processoret er dobbelt så hurtig... men prisen er også lidt mere pebret, men personligt ville jeg ALDRIG købe nogen af dem du havde kikket på, da de somsagt allerede er forældede!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-08-06 22:38

Prøv lige at kigge på den her http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_34/OFF04.HTM

Den er lidt mindre end de andre, men den er fremragende til billeder og film. Den har højglansskærm. Nogen mener det kan være et problem i stærkt sollys, men det har nu ikke generet mig noget videre.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-08-06 22:40
Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 27-08-06 23:49

ang. den der Medion: Læg lige mærke til at skærmen kun har en opløsning på 1280 x 800 pixel, hvilket må siges at være langt fra optimalt. Som andre også nævner er det ikke en mat skærm, hvilket kan være ret irriterende når solen skinner... og igen, den har også kun 512 MB DDR2 RAM. Køb minimum en computer med 1 GB DDR2 RAM. I øvrigt har den et meget ringe grafikkort (128 MB delt), hvilket vil sige at du stort set ikke kan afvikle grafik på den, hvis du skulle få lyst til det. Rent faktisk er der kun 3 ting du bør kikke efter ved køb af PC:

1. processorens hastighed
2. mængden og typen af RAM
3. grafikkortet

I øvrigt så synes jeg at ALDI skriver meget lidt om hvad den ellers har af specs: RPM på harddisken? Om RAM'en er 1 x 512 eller 2 x 256? Tvivler på at de overhovedet aner noget om det de sælger, og jeg kunne ALDRIG finde på at købe computer der...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-08-06 01:43

Lassethorsted -> Folk køber en maskine efter forskellige kriterier. Du har dine, andre har deres. Mange klarer sig fint med 512MB, ja sågar 256. Det kommer helt an på hvad man skal med maskinen.

En højglansskærm har også fordele. Vi prioriterer forskelligt.

Tekniske fortæller iøvrigt ikke hele sandheden om hvordan en maskine kører. Mange ting spiller ind.

Godkendelse af svar
Fra : jalagi

Dato : 28-08-06 06:21

Tak for svaret lassethorsted.