/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
jeg har glemt Administrator password..
Fra : Mirakulix000
Vist : 2390 gange
120 point
Dato : 26-12-02 00:37

jeg har en maskine jeg skal havde lavet en recovery-operation på.
dvs. at jeg ikke kan starte mit Windows XP pro.
MEN jeg har sku glemt mit administrator password..
hvad gør jeg?????

Mirakulix

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-12-02 00:45

Hej Miraculix

Du kan finde et brugbart svar her: http://www.kandu.dk/dk/spg/3654

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Mirakulix000

Dato : 26-12-02 01:02

jamen jeg ken jo ikke starte Windows og derfor ikke kører nogle programmer..
det er desuden password'et den beder om når jeg forsøger at komme ind på repair-delen af win-xp cd'en

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 26-12-02 01:04

Prøv først med dette:

1. Turn off your computer.
2. Power on and hit F8 just after the BIOS check is complete. Select Safe Mode from the List. Its around the top of the list.
3. On the next page press ENTER.
4. Work you way to the Desktop. Goto Control panel...by:
*Clicking on Start\settings\ControlPanel
5. Double Click on Users Accounts
6. Select the Administrators Account from the list.
7. Apply a password.
8. Then restart the system.

Virker det ikke kan du forsøge dette:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q318026

Ellers - læs denne artikel 'Forgot your NT admin password?':
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Her er hvad microsoft ellers skriver om dette:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q321305

Håber at det lykkes!

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Mirakulix000

Dato : 26-12-02 01:11

Den funker heller ikke..
jeg kan heller ikke starte win i safe-mode jeg har fået slettet en agp440 fil som er nødvendig under opstarten..
jeg vil derfor kopiere denne fil fra xp-cd'en men det er så her jeg ikke kan huske mit password

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 26-12-02 01:43

Har lige set lidt på sagen. Mulige løsninger?

•Prøv at fjern din cd-rom og genstart
•Fjern så meget hardware som muligt
•Lån et andet grafikkort
•Opgrader din BIOS
•Hvis du kan så boot til recovery console og skriv disable agp440.sys

Virker intet af ovenstående, er der vist kun tilbage at gen-installere XP eller aflevere den hos forhandleren - det kan være et hardware-problem, selvom jeg tvivler, da du siger at du selv kom til at slette den (agp440.sys)

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-12-02 01:46

Hm, den er godtnok kringlet. Så ser jeg ikke anden mulighed, end at du benytter dig af Microsoft´s telefonsupport,
som du kan finde her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/da/contracts/submissionoptions/phone/default.asp

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 130 point
Dato : 26-12-02 01:57

Lige et sidste bud inden sengetid og før du formatere det hele :)
Hvis filen agp440 vitterligt er slettet (fejlen kan skyldes hardware) kan du smide den ned på en diskette fra en anden computer med XP, og kopiere den til din computer derfra?

Mvh Rasmus og god nat...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-12-02 02:42

Hej Mirakulix

ERD Commander 2002, som også bliver nævnt i det link Rellom har givet lidt længere oppe funker... det er så pga. Locksmith, desværre fås Locksmith ikke seperat længere... men med ERD Commander ka' du køre det hele fra en CD-rom... det funker på den måde at den loader et virtuelt Windows operativ system når der bliver bootet op på computeren, og den kører fra selve CD-rommen med ERD Commander, her vælger man så sin WinXp sti... og så ka' man ændre sit password... og så næste gang WinXP startes ka' man så logge ind med det nye password...

eneste problem er den koster penge, ca. en $399,- så det er en pæn slat...
men så funker det til gengæld også... idet det ka' lave dig et nyt Administrator Password...

såvidt jeg ka' se på de links fra Microsoft gælder det umiddelbart kun User Account Password, og ikke administrator password, plus for at lave en reset Password diskette, ska' man være logget ind som Administrator for at ku' gøre det... plus hvis du ikke har en User Account Password hjælper det heller ikke ret meget...

men programmet fra Rasmus link... -->
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
er gratis... men umiddelbart vil jeg ikke anbefale dig det... sidst jeg prøvede den på Win2000 for et par måneder siden smadrede den totalt min Win2000 partition og registrerings database, så der kun var en formattering tilbage... det ka' selvfølgelig være det er blevet forbedret siden... men jeg vil sige at det er på eget ansvar samt rimelig risikablet at bruge det... den er noget langhåret og bygger på Linux, og de har åbenbart ikke fået det implementeret ordenligt sidst jeg prøvede det...

så hvis jeg ska' foreslå dig noget er det enten at kontakte Microsoft som Rellom foreslår, eller købe ERD Commander med LockSmith fra det indlæg Rellom nævner, eller downloade programmet fra Rasmus's link... hvis du vælger den sidste så ta' og læs det hele meget omhyggeligt igennem... og hvis du har vigtige data'er der ska' gemmes, så husk at gøre det før du sku' finde på at bruge den...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 06:54

"Mirakulix000" <Mirakulix000.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8irO9.14047$Hl6.1564838@news010.worldonline.dk...
> jeg har en maskine jeg skal havde lavet en recovery-operation på.
> dvs. at jeg ikke kan starte mit Windows XP pro.
> MEN jeg har sku glemt mit administrator password..
> hvad gør jeg?????

Kigger i en tidliger tråd med emne ( XP adgangskode ) der står svaret.

Når du er kommet ind kan du lave en diskette så man kan nulstille
Administratorkoden i det tilfælde at man har glemt denne,
disketten laves i kontrolpanel/brugerkonti-computeradministrator-
forhindring af glemt adgangskode.

--
Venligst René
Remove xxx

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-12-02 10:38

Hej Mirakulix!

Jeg skulle også bruge adm-password for nogen tid siden og kunne heller ikke finde det!

Efter nogen tid fandt jeg ud af at man bare skulle trykke på retur-tasten idet det ikke var specielt angivet!

Måske kun' det være det

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Mirakulix000

Dato : 27-12-02 00:47

jeg har nu fundet ud af at ændre mit password via http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
som så venligt blev foreslået af rkl/RASMUS siger tak!!!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-02 03:39

Hej Mirakulix

Hvis Rasmus har løst dit problem, kan du sige ham tak ved at acceptere
hans kommentar som svar.
Du accepterer en kommentar som svar ved at klikke på "Accepter som svar"
til højre over den kommentar, du vil acceptere.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 00:48

FOR FANDEN DA, NU BRUGTE JEG LIGE 10 MINUTTER PÅ AT FINDE http://www.ntfaq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=14729 TAG OG LUK DET SPØRGSMÅL

Godkendelse af svar
Fra : Mirakulix000

Dato : 22-01-03 01:54

Tak for svaret rkl.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-01-03 02:28

Kommentar
Fra : Mirakulix000

Dato : 25-01-03 01:08

ja ja det er godt med Uffe29... men jeg kunne ikke acceptere jeg har prøvet flere gange...

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 25-01-03 01:17

Den er accepteret http://www.kandu.dk/dk/spg/9285#87284 aller øverst