/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
banke nøgle
Fra : legind
Vist : 7556 gange
200 point
Dato : 27-08-06 16:12

hvordan laver man egentlig en banke nøgle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-08-06 16:21

Det siger jeg ikke.

For megen omtale

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 27-08-06 16:24

Du tager en nøgle ligger den på en skruestik og banker på den med en forhammer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-06 16:29

Man banker ham der har nøglen og tager den derefter med hjem

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 27-08-06 16:31

Godt svaret refi

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-08-06 16:35

Det er vel efterhånden en almindelig kendt "hemmelighed". DR1 har fornylig haft en udsendelse om emnet (Var det Penge i sidste uge). Du kan også søge på internettet og her på kandu hvor emnet lige har været oppe.
Til I andre, der har svaret. Ja det er noget forbandet svineri, men de der vil bruge nøglen professionelt skal nik finde ud af det alligevel. Alle skal vel have mulighed for at vide, hvad det drejer sig om, så de kan tage deres forholdsregler - som fx at skifte låsecylinder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-06 16:39

Man behøver IKKE vide hvordan en bankenøgle er lavet for at skifte låse

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 27-08-06 16:43

Jamen det helt rigtig pirt03 at alle skal have besked på hvad en banke nøgle er, men man behøver da ikke at undervise dem i hvordan man laver dem og bruge den, så skal vi vel også oplyse hvor der ikke er nogen hjemme så de kan afprøve den der.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-06 17:01

Den skal bankes helt flad ellers virker den ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-06 17:10

Hvor flad er HELT FLAD

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-06 17:18

Hvis der stadig kan være noget mellem hammer og armbolt, så er den ikke flad nok.

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-06 12:21

http://www.kandu.dk/spg92658.aspx

Her har det været oppe og vende en gang.........

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 01-09-06 12:56

information wants to be free...

om end ans gerne vil forhindre indbrud så er det lidt for sent. Jeg aner intet om bankenøgler men det tog mig ca. 2,5 minut at finde ud af hvad det var og hvor man formentligt kunne købe sådan en (google is your friend).

Som pirt03 siger, så vil dem der vil bruge den ulovligt allerede kende til det...
Eftersom jeg ikke vil flames vil jeg undlade at vedhæfte links. Kig istedet for på:

http://home.howstuffworks.com/lock-picking.htm

som fortæller om hvordan en "normal" lås virker og hvordan "at dirke en lås op" faktisk foregår...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-09-06 13:11

Jeg har så bare den holdning at man ikke lige skal "undervise" i indbrud.
Hvis man ikke har set "undervisningen" den ene dag, mener jeg ikke det skal gentages her på kandu.

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 01-09-06 19:42

min pointe er blot at de der har lyst til at begå indbrud enten allerede har eller let kan få den information...

Jeg så ikke udsendelsen på dr. men det var ret nemt at finde information om bankenøgler på google...

Når information først er "opfundet" er den så djævelsk svær at slippe af med igen.

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 04-09-06 09:12

Tak for svaret bublebee.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 04-09-06 11:07

en stjerne. Ret neder