/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Et Drev-bogstav er væk - HJÆLP
Fra : Franksp
Vist : 784 gange
300 point
Dato : 27-08-06 16:03

Jeg har en ekstern harddisk, der er delt op i flere drev. Jeg kører Windows XP.
Nu er pludselig det ene drev ”VÆK”. Desværre det, der indeholder alle mine digitale fotos.

Når jeg går ind i ”Diskdefragmentering”, kan jeg se nederst, at der står:
Digitale billeder, men uden noget drev-bogstav. (Ikonet for et drev, er der.)

Hvis jeg prøver at analysere ” Digitale billeder”, kommer denne meddelelse: ”kør CHKDSK eller SCANDISK” på Digitale billeder for at reparere uoverensstemmelser.

Det kan jeg jo ikke, når jeg ikke har et drevbogstav?

Jeg håber, der er en der kan hjælpe mig, med at få mit drev tilbage, da det som fortalt, indeholder alle mine digitale foto’s (flere hundrede).

Mvh
Franksp

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 310 point
Dato : 27-08-06 16:47

Prøv at gå i start - højreklik på denne komputer - administrer - diskhåndtering - handling.
Prøv at opdatere eller gennemsøg.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-08-06 16:54

Ellers kan du hente gratis data rescue programmer her.
http://www.freebyte.com/filediskutils/#datarecovery

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-08-06 16:55
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-06 17:08

Hvis det er en extern usb harddisk er det også noget jeg tit er ude for.

Prøv at koble den på INDEN du starter pcen - så den kommer med i loadprocessen.

Din PC skal jo tildele den drevbogstav og har du siden sidst haft andet koblet på kan den måske ikke finde ud af det.
Hvorfor det af og til sker ved jeg ikke, men det virker her når jeg gør sådan.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-06 17:26

Den kan være gemt (hidden) og så er der ikke noget drevbogstav.

Denne diskette kan kigge på drev status.

Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Når den stopper ved A:\> så skriv pm og tryk enter

Er en USB HD / kortlæser / printer / andet ........ taget fra ved lukning af comp
Bør den normalt sættes til efter start.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-08-06 18:13

Har aldrig været ude for at (miste) en usb enhed, ligegodt hvordan den er lukket/slukket.
Og du skriver at den godt kan finde USB enheden, men du ikke kan komme ind i drevet/mappen
Citat
” Digitale billeder”,

Altså er det ikke drevet, der er galt med, nærmest at du/andre har lavet noget du/de ikke skulle skulle have gjort.
Derfor vil jeg vove at påstå, at du ikke kan oprette drevet igen.
Men du kan bruge ovennævnte program, til at gendanne dine billeder, og der efter tage en backup af din usb disk, og formater den. Og dernæst indlægge dine data igen.
Men held med det.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-08-06 18:15

Du skulle vel ikke have lagt dine billeder ind på din disk, fra en anden PC, da det kan give forvirring.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-06 19:13

Lad os nu tage en ting ad gangen. Det er vigtigt lige at vide hvilken status den HD er i.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-08-06 19:50

Indtil videre. Tak for alle jeres svar. Jeg har lige fået uventede gæster, så jeg prøver jeres forslag i morgen formidag, og vender så tilbage.

mvh
franksp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-06 19:54

OK vi ses

Kommentar
Fra : etrier

Dato : 28-08-06 14:09

Der er flere programmer som kan se status på et disk-drev, et jeg bruger meget hedder Paragon Drive Backup (http://www.drive-backup.com/), det kan nemlig (ligesom i linux) "mounte" og "unmoute" diskdrev og give dem lige præcis det bogstav som du ønsker, og det kan se alle drev - uanset om det er skjulte eller ej.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-08-06 14:37

Ikke et svar men et råd.
Det lyder som om du ikke har taget back-up af dine fotos.
Tag altid en back-up af dine vigtige filer.
Efter min viden er det bedste at tage en back-up på en extern hard disk.
Hilsen
K_M_S

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 31-08-06 00:27

Tak for svaret disken.

Jeg er meget glad for dit svar. Sammen med en gammel kollega, lykkedes det. at få mit drev/billeder tilbnage

Franksp

Eyvin skriv mig tilbage igen