/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kortspil
Fra : Palle19
Vist : 4920 gange
100 point
Dato : 27-08-06 14:57

Er der nogen blandt Kandus brugere der kender et kortspil der vist nok hedder 21, man har 7 kort på hånden en bunke på bordet og spillet handler om at undgå at få 21, så tilsidst skal man sidde med det laveste kort som er 3 og det højeste er 2, hvis der er nogen der kender det kan man så få forklaret reglerne på en måde så man kan komme i tanke om hvordan det skal spilles??

Kommentar
Fra : iah

Dato : 27-08-06 15:13

Måske noget i denne retning...

Citat
Kortspil: 21

Dette spil bygger over det sjove, og simple, kortspil 21 som stort set er det samme som Black-Jack.

Redskaber: 1 spil kort.
Regler: Hver deltager får lagt et kort foran sig med billedsiden opad. Dette kort er ens indsats i spillet (en femmer = 5 tår, et billedkort = 10 tår) Det gælder om at komme så tæt på 21 som muligt. Billedkort gælder for 10, esser for 1 eller 11 og alle andre kort for pålydende. Hver deltager får uddelt 3 kort, og nu kan så vælge at beholde sin hånd eller bytte 1, 2 eller 3 kort. Den person der kommer længst fra 21 taber, og drikker det antal tår som kortet foran en viser. Det er simpelt og ligetil, men alligevel ret sjovt!