/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Karburator
Fra : Andenden2
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 27-08-06 14:30

Hvor meget kan en karburator hælde til siden, før det påviker ydelsen, og vil det påvirke den med et stykke slange hen til indsúgningsstudsen, fremfor at den sad direkte på?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-06 15:52

Hvis det er vacumslangen som du mener, så er det ligemeget om den sidder på studsen eller på karburatoren. Bare det ene af hullerne er lukket så den ikke suger falsk luft.
Karburatoren må ikke hælde så meget til siden at der kommer benzin ud af den.
Jeg tror at du kan dreje den 30 grader uden at det gør noget.

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 27-08-06 17:17

Det er nu ikke vakumslangen jeg mener, jeg mente hvis man forlængede indsugningsstudsen med et stykke slange? Det er fordi der ikke er plads til karburatoren under stellet, så jeg overvejede at placere den længere ude, men jeg kan jo self. også forlænge støddæmperene lidt.

PS. Det er en Honda Camino

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 27-08-06 19:30

Du kan godt forlænge studsen uden problemer.
Husk at dyse den ind rigtigt.

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 27-08-06 20:11

Jep, er det foresten muligt at købe 5mm dyser til dellorto karburatore i thansen?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 27-08-06 20:59

de har kun dyser til 10/12mm og 17,5mm karburatore. ikke til 21mm

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 28-08-06 13:29

Det er nu også kun en 20, men ellers tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Andenden2

Dato : 28-08-06 13:29

Tak for svaret NoShyGuy.