/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
backup program men hvilket?
Fra : jeanette18
Vist : 689 gange
50 point
Dato : 27-08-06 12:15

Hvilket mener I er bedst? Stones kopikontrol eller norton ghost?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-06 12:22

Tja - jeg mener at Drive Image er det bedste.
Det der er vigtigt med et backup program, er at du kan restore selv når det hele er gået i kludder.
En backup-fil (image) bør ikke ligge på den kørende harddisk, men kan ligge på en partition på samme harddisk.
Det er, som jeg ser det, et must at restore kan "køres/styres" fra diskette.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-08-06 21:28

1) Backup til extern disk - Opbevar disken hos familie eller i brandskab.
2) Brug Windows standard backup - den kommer automatisk igen ved geninstallation
Alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - sikkerhedskopiering...
Lær den at kende. Den har også systemgendannelsesfunktioner.

e.c. Data på samme harddisk uanset partition er IKKE en backup. Data i samme maskine er IKKE en backup - tænk på tyveri og brand

Og skal det være helt rigtigt skal backup tages til 2 eksterne diske som man skifter imellem, Så kan der gå kludder under gennemførelsen af den enkelte backup uden at alt er tabt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-06 21:39

Ja JensT - det har du helt ret i. Jeg har også backup liggende flere steder.
Men jeg har nu ikke fået prøvet den windows backup.
Måske skulle jeg prøve den på min nye med XP
Denne er en win 2000

Men jeg bruger HDskuffer som fjernes ved rejser.

Du har vel ikke en kortfattet opskrift på den windows backup.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-08-06 06:21

Hjælp i Sikkerhedskopiering er efte min mening blevet overskuelig.
Tillige er planlægning også med..

Der er så selvfølgelig lige noget med at eksterne backup diske skal tilsluttes på rigtige tidspunkter.

Når man bruger skuffer er der helt fint at skifte til ælste kopi når den nye lige er taget, men med USB bør man ikke lade den stå og køre mellem backups.

Accepteret svar
Fra : bsservice

Modtaget 50 point
Dato : 08-09-06 19:37

Ghost er efter min overbevisning dern bedste løsning, men koster jo penge.

Med ghost kan du lave et komplet image af din harddisk og brænde det ned på CD/DVD hvis du ikke lige har en ekstra eller ekstern harddisk, det tager ca. ½ time for en PC i normal "størrelse". Hvis uheldet er ude tager det så ½ time at reetablere hele herligheden igen, og du er oppe at køre som den dag du foretog backupen.
Driveimage kan det samme.
Gør' det hver uge, og du er aldrig helt lost.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 26-10-06 23:32

Tak for svaret bsservice.