/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rolling Stone Billet.
Fra : Mosebaek
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 27-08-06 10:35

Jeg ved godt Kandu ikke er en køb og salg forum.Men jeg prøver alligevel,da det er lidt af en "nødsituation".En nær bekendt har en billet til Rolling Stone koncerten i Horsens d.3-9.Desværre er han forhindret i at deltage.Hvis nogen er interesseret,kan jeg formidle kontakten.Prisen bliver meget rimelig.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-08-06 10:55

Prøv www.dba.dk

Eller www.qxl.dk

Og husk at den ikke må sælges for mere end den har kostet, så det der med den rimelige pris giver vist sig selv

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-08-06 12:24

Billetten er sat til salg i Den Blå Avis.Så det med (over) pris ved jeg godt.Og det er ej heller for at tjene på den,at den sælges.Kun på grund af nylig opstået problemer med selv at deltage.Hvis det var spekulation,havde han nok også mere end en billet til salg.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-08-06 12:45

Hvorfor så overhovedet nævne at prisen er rimelig, istedet for bare at skrive hvad den koster

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-08-06 12:59

Hvorfor er det lige at en privat ikke må købe en stak billetter til en koncert og sælge dem så dyrt som muligt???
Er det ikke det der kendetegner god forretningssans i øvrigt.
Jeg har ikke selv gjort det og vil heller ikke gøre det.
Jeg undrer mig bare over, at det tilsyneladende er så forargeligt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-08-06 13:39

Forargeligt er en ting, ulovligt er en anden.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-08-06 15:10

OK, jamen hvis det er ulovligt - hvorfor er det så det??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-08-06 15:55

Forkert sted at spørge... Det er jo også ulovligt at downloade musik på nettet og sælge det videre, det handler langt henad vejen om ophavsrettigheder og spekulation

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-08-06 16:15

Kortoververden
Det er let at forstå hvorfor downloading af musik er ulovligt. Her "stjæler" man jo et produkt til eget brug eller - endnu værre - til videresalg.
For at blive i tankegangen. Hvis jeg køber en musik-DVD fuldt lovligt i en forretning, så er der vel ingen der kan forbyde mig at sælge den til dobbelt pris - hvis jeg kan finde én der vil betale dét.
Når man køber en billet til en koncert - fuldt lovligt - hvorfor er det så ulovligt at videresælge dén til fx dobbelt pris - hvis nogen vil betale. Så vidt jeg kan se er der tale om en win-win situation. Koncertarrangøren får solgt sin billet til den forlangte pris (!!) og den der køber billetten, er formodentlig også (nogenlunde) tilfreds. Han/hun kan komme til en koncert, det måske ellers var umuligt at komme til.
Jeg understreger, at jeg bestemt ikke er billethaj - jeg kan oprigtigt talt bare ikke se hvordan billethajer adskiller sig fra DVD-situationen; eller for den sags skyld fra en "børsspekulant", der har gjort et heldigt aktikøb og videresælger med stor profit.

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 50 point
Dato : 27-08-06 16:16

I øvrigt er det vel ikke helt irrelevant at spørge her. Emnet er da berørt her.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-08-06 16:50

Billethajen kan jo kun tjene penge på spekulation, og ved at benytte sig af forskellige midler til at opkøbe et større antal billetter og derved forhindre andre i at købe billetterne da der kun er et begrænset antal til salg, og således presse prisen, hvis du køber en DVD vil en anden person kunne købe den samme DVD til normal pris i en forretning

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 02-09-06 18:36

Citat
Billethajen kan jo kun tjene penge på spekulation

Nogle, ikke alle, har købt et par ekstra billetter for at få lidt fortjeneste, men risikerer nu at tabe penge i stedet.

Hvis man kikker i Den Blå Avis, Gul&Gratis, QXL e.l tror jeg der er mange som er ved at brænde inde med nogle billetter.

Så jeg vil da give pirt03 ret, det er lidt lis'som aktiehandel.

Jeg tror det er fordi at Billetlugen og andre officielle billetsælgere, ikke kan tåle at andre end de selv tjener på billetterne. Ja, misundelse er en grim ting...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-09-06 19:29

Nu er det jo ikke Billetlugen der står for at få vedtaget love i landet

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-09-06 21:14

Tak for svaret pirt03.
Ja,det er jo ikke det store resultat jeg fik ud af mit indlæg.Men dine svar virker mest sympatiske.
Derimod virker Kortoververden`s indlæg,mest som en overordnet belæring,som jeg ikke kan bruge
til ret meget.Der var også lige en snert af mistænkliggørelse,der absolut sku`med.Det vil jeg ikke have siddende på mig,så lad mig forklare det helt eksakt:Den bekendte jeg skrev om,er såmænd min søn.Sagen er han købte en billet helt legalt,fra Billetlugen,gennem Fona.Datoen lyder på Stones
første koncert her i DK,i sommer.Men det er der jo ingen problemer i.Han skal så på ferie,her i morgen og har derfor ingen mulighed for at overvære koncerten.Med hensyn til prisen,fordi jeg ikke nævnte den,var den simple grund at hvis en ville give 50 kr. ekstra for den sagde han ikke nej tak.
Omvendt ville han også sælge den med lille tab,hvis det var nødvendig.
Men til alles beroligelse kan jeg nævne at billetten forlængst er solgt til pålydende.Til en ven.
Så der er altså ikke meget "haj" i det.Jeg tror altså også "hajerne" køber mere end en billet.

V.H.Mosebaek.