/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Rederiet A. E. Sørensen-Svendborg
Fra : docjacobsen
Vist : 2714 gange
250 point
Dato : 25-12-02 23:05

Bortset fra Hanne S (forliste ved Grønland), Nancie S og Elin S,
mangler jeg nærmere oplysninger og fotos.
Også gerne kontakt til familie til besætningsmedlemmer der har
sejlet med AES-både.

Kommentar
Fra : Jensy

Dato : 26-12-02 11:30

Jeg var med S/S NORCO som passager 1950/1951 på hjemrejse fra Grønland - last kryolit fra Ivigtut. En lang og besværlig rejse indbefattet tilbagerejse til Julianehåb for bunkring da kul var ved at slippe op. Rejsen varede vistnok 38 eller 42 døgn. Yderligerer oplysninger haves - hvis interesse.
MVH Jørgen Andersen.

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 27-12-02 00:00

TAK, er absolut interesseret.
Måske kan du maile direkte?, please.
manager@c.dk
Mvh
Ole Jacobsen

Kommentar
Fra : Mayus

Dato : 22-01-03 19:34

Jeg har været sommer-afløser som gnist på "Nanok S" på kystsejlads langs Grønlands kyst engang i 1969. Skipperen var "Super Søren" fra Fanø. Hvad er det konkret, du er interesseret i. Skibene eller bemandingen???
Hilsen Dorrit Møller

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-03-03 22:28

Prøv Preben Mohr i Svendborg han var gift med Anette Sørensen og var sammen med gamle AES den der ledede rederiet. Han har nu et Ejendomsselskab i Svendborg og har E-mail på kontoret. Skriv til ham
MVH.

Kommentar
Fra : emilie27

Dato : 21-12-03 23:41

Hej doc jacobsen
Vi skal her til sommer op til Grønland og søge efter M/S Hans Hedtoft og vi påregner med, at Hanne S ligger ca. 20
sm vest for HH.
Vi vil ved denne lejlighed, afsøge dette område også.
Kan du svare mig, vedr. M/S Martin S, forliste den også, og var det den som blev hævet med Krygerkullerne
Du kan svare mig på E-mail OZ1PF@PC.DK
mvh.
Claude