/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Flytte telefonbog via SIM-kort
Fra : egsmark
Vist : 4109 gange
200 point
Dato : 26-08-06 22:37

Jeg har skiftet mobil fra en SE T290i til en Siemens AX72 og har Telmore. Jeg regnede med via simkortet at kunne flytte hele tlf.bogen til den ny mobil men må desværre konstatere, at det kun er navnene uden de tilhørende numre, jeg kan få frem. På AX72 kan jeg ikke finde nogen "kopier fra simkort" funktion, ligesom tlf.numre ikke gemmes i en tlf.bog men i stedet i et adressekartotek med mange flere data felter som fx fax 1 og fax 2, URL m.m. Der står ikke noget i den meget kortfattede manual om, hvordan man gør. For mere info henvises der til den engelsksprogede manual på nettet, som jeg har hentet ned, men heller ikke her kan jeg finde noget om kopiering af simkort indhold. Jeg har læst, at ikke alle mobiler kan "arbejde med" Telmores simkort. Kan det være forklaringen eller er der nogen der har et bedre bud og/eller evt. et løsningsforslag ? Det drejer sig om ca. 85 numre, så det er en sur tjans, hvis jeg skal lave hele processen med manuel indtastning.
På forhånd tak for hjælp.

Kommentar
Fra : emilemgp

Dato : 26-08-06 23:33

hej det kan godt være at du skal gå ind og gemme numrene på sim kortet, eller at din siemens ikk virker! for har også prøvet at ha megen bøvl med såen en

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-06 00:21

Det er muligt at du kan bruge en
http://cgi.ebay.com/USB-GSM-SIM-Card-Reader-Editor-Copier-Cell-FlashLight_W0QQitemZ180017639920QQcmdZViewItem
Aldi solgte på et tidspunkt en simkortlæser.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-08-06 02:01

Ja det er noget surt shit, men sådan er det bare. Når du gemmer oplysninger på mobilen, gemmes de normalt på mobilen og ikke på sim-kortet. Når du skal skifte mobil kan du overføre de vigtigste numre til SIM-kortet og dermed tage dem med over i den nye mob. Det skal ske nr. for nr. Men der er altså ikke plads til ret mange nr./navne på et SIM-kort. Sorry men sådan er det bare. Hilsen AJ.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-06 10:21

Denne sim card læser, ligner meget den vi købte i Aldi. Den er jeg ret sikker på du kan bruge

http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 27-08-06 18:26

Tak for svarene.
Citat
Aldi solgte på et tidspunkt en simkortlæser
Så meget vil jeg nu ikke gøre ud af det mht. en ny investering og nødvendig brug af PC'en.
Citat
Når du skal skifte mobil kan du overføre de vigtigste numre til SIM-kortet og dermed tage dem med over i den nye mob. Det skal ske nr. for nr. Men der er altså ikke plads til ret mange nr./navne på et SIM-kort. Sorry men sådan er det bare.
Det er nu ikke helt rigtigt AJ. Nogle SIM-kort, bl.a. Telmores kan rumme dobbelt så mange k/b som andre operatørers, og sidste gang jeg skiftede mobil, blev alle data - det var mange - via kopieringsfunktionen indlæst i ét hug.
mvh. Ole

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-08-06 19:03

Jeg har selv sådan en Aldi simkortlæser som kostede næsten gratis.
Den er ganske udemærket, og kan indlæse forindtastede sms beskeder.
Og naturligvis redigere din adresseliste.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-06 22:39

e.c. Aldi har dem ikke længere i hvert tilfælde ikke i "vores", ærgeligt nok for vi kender flere der
godt ville ha' den.

ps den kostede 80 kr

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-06 08:04

Jeg ved det...............vi er de få heldige.

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 29-08-06 22:44

Jeg har nu ad omveje (Siemens service og Telmore) og en god portion tid og tålmodighed fået løst problemet. Brug af simkortlæser - selv om den nu og da kan købes for billig penge - bliver derfor ikke nødvendigt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 22:46

Godt du selv fandt en løsning, men du ved, når man selv har fundet en godt løsning, så syntes man jo den er så god, at det må andre da også syntes

Annuller spørgsmålet
Fra : egsmark

Dato : 20-09-06 16:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål