/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Formatering af flettefelt
Fra : karkri
Vist : 856 gange
40 point
Dato : 26-08-06 20:29

X I forbindelse med brevfletning i word, har jeg nogle tidsdata i et excel-regneark. Tiden er i sekunder eller formateret som tt:mm:ss.
Eksempelvis 92 eller 00:01:32 (Resultatet af =TID(0;0;92)).
Hvis jeg fletter det formaterede felt ind i word, er resultatet: 12:01:32 AM. Hvis jeg fletter sekunderne ind, er resultat naturligvis 92.

Det optimale resultat er 1:32, men 00:01:32 er tilfredsstillende.
Når jeg får vist feltkoderne ser det således ud:
{ MERGEFIELD "DI1" }

I Word hjælpen står der at man kan formatere 0945 til 09:45 PM med (\@ "h:mm am/pm").

Hvordan skal mine feltkoder se ud?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-06 20:54

Har du prøvet med (\@ "h:mm")?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : karkri

Dato : 26-08-06 21:53

Jeg har prøvet med \@ "h:mm:ss" og med \@ "mm:ss"
Jeg har behov for timer, minutter og sekunderne.
Jeg henter data fra excel hvor tiderne står pænt fx 00:01:12 men det bliver til 12:01:32 efter fletningen. Det tyder jo på at der foretages "engelsk" formatering med AM/PM.

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 40 point
Dato : 27-08-06 01:21

Citat fra: Word Hjælp >"tidsangivelser"

Citat
Feltkoder: Time-felt
{ TIME [\@ "Dato/klokkeslætsformat"] }

Indsætter det aktuelle klokkeslæt. Der indsættes et TIME-felt, når du klikker på knappen Indsæt klokkeslæt på værktøjslinjen Sidehoved og sidefod. Medmindre du angiver en parameter til dato/klokkeslæt, vises klokkeslættet i det format, der er valgt under internationale indstillinger i Kontrolpanel i Microsoft Windows.

Bemærk! Når du bruger kommandoen Dato og klokkeslæt i menuen Indsæt og markerer afkrydsningsfeltet Opdater automatisk, indsættes et TIME-felt. Afhængigt af hvilket format du har valgt, bruges en dato/klokkeslætsparameter til at vise det aktuelle klokkeslæt, den aktuelle dato eller begge dele. Hvis du f.eks. vælger "10-12-95 17:11" i dialogboksen Dato og klokkeslæt, indsættes feltet { TIME \@ "dd/MM/åå TT:mm" }.

Parametre

\@ "Dato- og klokkeslætsparametre"
Angiver et andet dato- og klokkeslætsformat end standardformatet. Hvis du vælger et format i dialogboksen Felt (kommandoen Felt i menuen Indsæt), indsættes en tilsvarende parameter for dato/klokkeslæt.
Du kan vælge et format, der ikke er vist i dialogboksen Felt, ved at klikke på Feltkoder og indtaste formatparameteren direkte i boksen Feltkoder.

Eksempler

{ TIME } vises som 17:11 (eller det standardformat, der er valgt under internationale indstillinger i Kontrolpanel i Microsoft Windows)

{ TIME \@ "h am/pm" } vises som 11 am.

Godkendelse af svar
Fra : karkri

Dato : 27-08-06 15:16

{ MERGEFIELD "DI1" TIME \@ "HH:mm:ss"} giver mig den ønskede formatering.

Mange tak for hjælpen, pirt03