/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
IBF betontegl
Fra : dausell
Vist : 2806 gange
305 point
Dato : 26-08-06 18:45

Hej er der nogen der har et IBF betontegl hvor farven langsomt forsvinder, taget er fra 1999-2000. Trode jeg havde købt tag til de næste 20-30 år men ak.
Mvh. dausell

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 19:19

Det har jeg IKKE men hvis det er tilfældet bør du klage skriftligt. Først til forhandleren der jo nok er den der evt. skal betale erstatning, dernæst til IBF (Ikast Betonvare Fabrik). Hjælper det ikke må du gå videre i klagesystemet. Taget må ikke falme så kort tid efter opsætningen.

Kommentar
Fra : dausell

Dato : 26-08-06 19:29

Ja jeg må jo nok videre i klagesystemet da ibf kun ville give mig en gang maling....men den går ski ikke her, så mandag kommer de og se på mit tag, og så får vi at se.....malingen er mange steder helt væk.....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 19:40

Jeg forstod på dig at det var selve betonteglen der mistede farve? Hvis det er noget ovenpå smurt maling der skaller af, er det jo noget helt andet. Så er det jo afhængigt af hvem der har smurt malingen på? Hvis det også er IBF selv, så ved jeg ikke helt hvor lang tid sådan noget skal holde og så KAN det være at du gør bedst i at acceptere deres tilbud.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 19:44

Har du ikke en kontrakt/faktura for arbejdets udførelse? Der bør stå alt om garantiperiode o.s.v.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 26-08-06 23:39

Det lyder sku underligt, men prøv www.ibf.dk det er da muligt du kan se kvalitetsbeskrivelsen der.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-08-06 23:40

Næ, men jeg har sådan et tag fra 1987....der ikke har tabt farven ud over forventet ensartet falmethed som alt andet gør der udsættes for vejr og vind

Synes det lyder underligt, at du skriver farven er helt væk, deres tagsten plejer da at være gennemfarvet.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 23:51

Læg lige mærke til at spørgeren omtaler maling. Det var også det der gjorde mig lidt forundret???

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 27-08-06 09:45

Det ville egentlig være godt om vi fik at vide at om det var acrylat plastmateriale eller hvad! er du sikker på om det i det hele taget er ibf, har du taget en sten af for at kontrollere - hvis du selv har set de er blevet lagt op ja så er du jo sikker!!! men hvis kun har set et udbudsmateriale eller tegninger så er det tit at der står angivet eks... ibf eller tilsvarende!!!! ligesom med alt muligt andet!!! O.vinduer eller lignende!!!!

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 27-08-06 09:47

Så vidt jeg husker så står der på bagsiden IBF

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-06 02:46

Du bør nok huske at LÆRE at lukke dine spørgsmål.

Kommentar
Fra : dausell

Dato : 15-09-06 17:58

Da jeg stadig venter svar fra IBF, er mit spørgsmål stadig åbent.

Og hele taget er fra IBF, og det er værst på vindskeden, har haft besøg fra IBF og han mener at vindskeden ikke har været helt tør før maling, men det er jo ikke mit problem...

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 15-09-06 21:57

helt bærligt mand!!! hva fanden forventer du af et tag der ikke har kostet andet end skide 50 kr. pr m2, hva er garanti perioden... og hvad omhandler den... inden man begynder at ækle løs her på siden vil det være en fordel at sætte sig ind i forhold på egen side - bla.a ved egen misligholdelse ved produktet... for hvis det er tilfældet er du jo helt ude i hampen- - og inden du i det hele taget begyndte at skrive på siden her ville jeg nok have foretrukket at du fik den klaret af meed fabriken...
ENHVER DER KENDER IBF - VED AT DE HAR ET FREMRAGENDE PRODUKT, OG ET PRODUKT DER ER MERE END PRISEN VÆRD!!!!....

Kommentar
Fra : dausell

Dato : 15-09-06 22:37

Hvad jeg forventer.... jeg vil da ikke betale for noget som ikke kan bevare farven mere end 5-6 år....
og da jeg stadig ikke har hørt nyt i sagen, er jeg godt træt af dem(ibf) han var endda så fræk at tilbyde en spand maling.....MEN DEN GÅR SKU IKKE HER......SÅ ET PRODUKT DER ER MERE END PRISEN VÆRD, MÅ DU SKI LÆNGERE UD PÅ LANDET MED.......