/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Begrænset eller ingen adgang
Fra : peterpyt
Vist : 7017 gange
500 point
Dato : 26-08-06 15:07

Jeg har problemer med at komme på nettet...
På netværksikonet i højre nederste hjørne af skærmen er der et udråbstegn - og jeg får ikke tildelt en ip-adr. Fejlmeldingen hedder begrænset eller ingen adgang til netværket.
Opstillingen er som følger.. Kabelmoden - router - trådløst accespoint...
Jeg har 3 bærbare maskiner og de to kan hverken komme på nettet via kabel eller trådløst, den tredje har ingen problemer overhovedet, den sidder jeg med lige nu og surfer trådløst og problemfrit..
Jeg har forsøgt at finde noget om fejlen i windows hjælp - men uden større held..
Håber nogen her kan hjælpe..
mvh
Peter ..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 15:10

prøv først at reparere forbindelsen - kig evt under netværk om der er noget der forhindrer - eller ring til udbyder -

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 26-08-06 15:34

Jeg har natuligvis forsøgt at reparere forbindelsen - uden held..
Jeg mener ikke der er grund til at ringe til min udbyder - jeg er jo ligesom på nettet med den ene maskine - det er da i hvert fald lykkedes mig at skrive dette indlæg..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 15:37

ok - der er lige nogen af mine naboer der har tilsvarende problem - hvor også en ud af flere maskiner kan køre - der viste sig at lanforbindelsen kunne køre fint men de trådløse ville ikke være med - og tdc har fejl i området - så det kan jo være en mulighed andre steder

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 26-08-06 15:53

Du kører sikkert på samme forbindelse som resten af dit opgang eller ejendom,gør du ikke?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 15:59

nope - gør jeg ikke - og det gør mine naboer heller ikke

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-08-06 18:07

Har du prøvet at oprette en ny net forbindelse, altså ikke reparere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-06 18:11

Jeg har for kort tid siden sat nogle venner igang med trådløs forbindelse, jeg brugte først Lan forbindelsen, med kabel og computeren fik tildelt IP adrese, du har husket at sætte computeren til at søge efter IP adresse automatisk ? Derefter skrev jeg routeren adresse i explorers adresse linie og fik omgående kontakt, og kunne fuldføre opsætningen, det kørte som smurt på ingen tid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-06 18:15

Der mangler lige, at efter tildeling af IP adresse, slukkede jeg computeren og flyttede net kablet fra computer til routerens netindgang, så efter genstart var det det trådløse kort der blev taget i brug

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 27-08-06 17:38

Nu har jeg skiftet routeren - problemet er tilsyneladende blevet løst ved dette.. Men nu undrer det mig altså hvad der har været galt ..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-08-06 18:43

Forkert opsætning, er du sikker på at computerne havde forskellig MAC adresse ?

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 31-08-06 15:40

Ja det er jeg helt sikker på - Så vidt jeg ved har hvert enkelt netkort sin egen unikke mac adr. - problemet opstod jo også på et netværk som hidtil fungerede perfekt.. Det blev som sagt løst da jeg skiftede routeren til en som jeg havde liggende på lager..

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 09-10-06 21:04

Der er nu opstået problemer igen, den router jeg satte op har indtil nu virket uden problemer, og resten af netværket ligeså.. Som tidligere er fejlmeldingen "begrænset eller ingen adgang" jeg slukker så routeren, venter 30 sek. tænder igen, reparerer netværksforbindelse og vupti, jeg får tildelt en IP adr. Jeg tror at fejlen ligger i min router, men at jeg har 2 defekte routere er vel lidt usandsynligt..
Jeg har hævet point tallet, og håber at få opklaret mit problem.. Jeg har endnu ikke prøvet Diskens forslag - skulle de virkeligt være nødvendigt at oprette en ny netforbindelse når en anden router hidtil har løst problemet ??
mvh
Peter..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-10-06 21:09

Routeren kan jo tillade bestemte mac-adresser.
De enkelte comp kan få tilladelse med et pasword som routerejeren vælger.
Den sidste er lidt svær hvis ikke routeren er synlig (SSID)
Du kan også ha' bikset lidt rundt i forældrekontrollen og dermed spærret.
Er du ham der styrer routeren, så husk lige at lave lidt spærring.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 10-10-06 08:08

Ja det er mig som styrer routeren. Jeg har ikke rodet med forældrekontrol. Routeren er skam synlig, men jeg har begrænset adgangen til accespointet vha. mac adresse filtrering. Som nævnt tidligere er der også problemer med de maskiner som er tilsluttet routeren via. Router og accespoint er ikke i samme komponent.
Peter..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-06 08:32

Nu ved jeg ikke hvilken router du har - men D-link kan benytte metoden "clone" så man ikke skriver en forkert mac-adresse.
Når de er hver for sig, så ved jeg ikke om routeren tillader AP som så tillader MAC/wep/wpa
eller om routeren kan håndtere det hele.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 11-10-06 08:12

Det er en router fra Hama - kan ikke lige huske typen..
Den kan uden problemer håndtere et AP som derefter står for sikkerheden i det trådløse netværk. Den router jeg har prøvet at bytte med er fra D-link..

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 07-11-06 09:10

Hej Peter,

Problemet du nævner kan bl.a. opstå hvis du har mere end én DHCP server på netværket.
Nogle Access Points har DHCP slået til som standard, og det er uhensigtsmæssigt, når du formentlig har Routeren til at styre det i forvejen.
Jeg har også haft held til at løse problemet ved at køre guiden 'Netværks-id' i Egenskaber for System -> Computernavn. Normalt sætter jeg alt op manuelt, men den guide ser åbenbart noget jeg ikke gør.

Mvh. Morten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-06 09:31

Jeg har i mellemtiden fået afprøvet dette:

Internet......1.router/ap/DHCP......switch........switch......2.router/ap/DHCP..........bærbar/trådløs

1. router deler ud til flere comp/bærbare + 2.router med MAC filter til trådløs
2. router deler ud til flere comp/bærbare med MAC filter til trådløs
De to routere har hver sit navn og web kryptering

Det kunne lade sig gøre.

Dog kører de på hver sin internet-linie nu.