/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Fysik 3. g opgave
Fra : AndersT
Vist : 356 gange
50 point
Dato : 26-08-06 13:04

Hej alle,

Nu håber jeg, at jeg stiller spørgsmålet i det rigtige forum : )

Jeg går i 3. g og tænker på at skrive min større skriflige opgave i fysik. Problemet er, at jeg ikke selv umiddelbart kan komme i tanke om noget at skrive om.
Derfor vil jeg gerne høre, om nogen har et spændende emne eller forslag, jeg kunne give mig i kast med. Eventuelt noget man selv har haft gode erfaringer med : )

Mvh. Anders

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-08-06 13:56

Du "risikerer" jo at få hundrevis af forslag - alle har jo deres egen lille kæphest
Men jeg synes da, at astronomi, specielt vores eget lille hjørne af universet - solsystemet - kunne være spændende. Der må kunne inddrages noget om deraderingen af Pluto.

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 26-08-06 13:58

Der findes jo mange spændende emner i faget fysik, men det jeg specielt faldt for var lysets egenskaber. Emnet lys er forholdsvist stort, men du kan jo selv undersøge emnet nærmere og tage fat på netop det du finder interessant. Du kan for eksempel tage fat på bølge-partikel-dualiteten; hertil findes meget litteratur og mange oplagte forsøg du kan kaste dig ud i.

Jeg går ud fra at du er fortrolig med de trigonomiske funktioner!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-06 14:00

Måske du kan få noget inspiration her

http://www.duda.dk/Grundfag/Fysik___kemi/fysik___kemi.html

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-08-06 14:02

Så en dag da jeg surfede lidt rundt at fysisk institut (trot jeg det var - ikke sikker) havde en speciel side med hundredevis af forslag til specialeemner for 3.G'ere. Der var også litteraturforslag.
Har ikke lige tid nu til at finde den igen - men det må være en forholdsvis simpel sag for eksperterne herinde.

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 26-08-06 15:01

Hej AndersT

Jeg tror det rigtige sted at få inspiration er her:

http://www.emu.dk/gym/fag/fy/inspiration/dsso/index_dsso.html

VH gert_h