/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En ny form for diktatur.
Fra : lasseemil
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 26-08-06 12:37

Man læser i denne tid om danskere der kun har en fast løn i deres ansættelseskontrakt, uden loft over time antallet. Er der overhovedet nogen forskel på dette og det som skete i nazityskland og under stalin, hvor folk blev tvunget til hvad som helst - dengang i statens navn - nu i det private erhvervslivs navn.Lad os da bare hæve skilsmisseprocenten til 90%, da alle jo er døde når de endelig kommer hjem.Lad os få stempelure til alle fra direktøren og nedefter, og betal overarbejde krone for krone efter hver hver påbegyndt time. Innovation - min bare røv........

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 110 point
Dato : 26-08-06 12:47

ØHHHH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 12:48

Er du ikke bare lidt afsporet - eller måske bare sur på tilværelsen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-08-06 13:00

Hvad har du problemer med?

Folk bestemmr da selv om de vil have en fast løn uden fats time antal. der er ingen der tvinger dem til at underskrive en sådan ansættelseskontrakt, så jeg ved ikke hvad du vil med dit spørgsmål.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 26-08-06 13:00

det er jo kun noget som forekommer hos de højtlønede. du ser ikke den slags kontrakter på en alm. arbejdsplads.
Det er jo også op til den enkelte at sige fra

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 26-08-06 13:55

mig bekendt arbejder postbude idag i 10-mands grupper,hvor de i tilfælde af sygdom i gruppen, skal dele de syges ruter imellem sig uden at få extra for det.

Godkendelse af svar
Fra : lasseemil

Dato : 22-12-06 14:13

Tak for svaret iah.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 22-12-06 15:06

Ja, ØHHHH, men selvtak for det...

Kan du have en rigtig god jul samt et velsignet nytår

iah