/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brilleblank
Fra : bauchmann
Vist : 2692 gange
200 point
Dato : 26-08-06 09:20

Hej
Da jeg er lidt nærig, vil jeg høre om der er nogen der har en god opskriftå brilleblank. Det man køber koster jo det hvide ud af øjnene.
Torben

Accepteret svar
Fra : kammanoerup

Modtaget 210 point
Dato : 26-08-06 09:39

Hej Her er en opskrift på brillerens

3/4 l vand
1/4 l sprit
1 dråbe qpvaskemiddel
1 spsk. salmiakspiritus ( 8 %)

Også godt til ruderens

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-08-06 09:58

Nåh - det behøver ikke at være såååååå dyrt.
Bilka har dem på tilbud fra tid til anden.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 26-08-06 10:02

Hej brokke44
Jo, for jeg skal helt fra Hillerød til Ishøj for at komme i Bilka. Med HUR handicap(service) koster det 200,00 kr. i transport. Så det er dyrt.
Torben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 10:05

netto kører med tilbud på brillerens ofte - nogen steder til kr 10 - andre steder til kr 5 - hold øje med det.
(jeg køber en god portion hver gang )

ellers er opvaskemiddel udemærket

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-08-06 10:06

Ja - det medgiver jeg dig.

Jeg får normalt et familiemedlem til at købe 20 pakker til mig - de holder i næsten et helt år.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-08-06 10:14

Autosprinklervæske er godt til at pudse vinduer, spejle og briller med.
Købes i 2½ lite dunke, supermarkeder og tankstationer.
Ammitz

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-08-06 10:30

Citat
- Kog en halv liter vand.
- Lad vandet køle.
- Hæld 1-2 tsk. almindeligt opvaskemiddel i.
- Rør forsigtigt.

fra denne side
http://www.dr.dk/dr1/rabatten.

Men hvis du bare skal bruge brillerens, når du er hjemme, så er en dråbe opvaskemiddel på glassene nok. Skyl med lunkent vand og tør efter med en ren og fnugfri klud.

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 26-08-06 10:35

Hej Bauchmann

Du kan købe en æske til en 10´er nede i 10´krs butikken i Helsngørsgade.

Mvh Joye

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-08-06 11:05

Briller vaskes ved at gnide med fingrene under en løbende , ikke for varm , vandhane. Så tørres i en ren bomuldsklud. Normalt kan man finde et helt rent hjørne af et håndklæde eller viskestykke, hvor der er en vandhane. Køkkenrulle kan ridse. Kemikalier er helt overflødige.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 26-08-06 11:48

Tak for svaret kammanoerup. Jeg har nu prøvet og det fungerer. God weekend til alle.
Torben

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 26-08-06 12:27

Takker for det - Lige en side bemærkning, I de tomme flasker fra tidligere købte brillerens, kommer jeg lidt af det hjemmelavede, så har jeg en i bilen- en i køkkenet o.s.v. V.H. Kamma