/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
superantispyware.exe
Fra : timeglas
Vist : 1162 gange
100 point
Dato : 25-08-06 23:02

Har kørt programmet og den stopper hver gang ved HKLM-software\Microsoft\windows\currentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad\{35CEC8A3-2BE6-11D2-8773-92E220524153} og der vil den bare ikke skanne videre.
Jeg har så været inde og køre en regedit og slette denne fil. Men så laver den bare en ny næste gang jeg skanner og stopper ved den. Derudover laver den en HighJackThis.exe fil og lægger på mit skrivebord?
Jeg har så slettet alt HJT men den gør det igen. Hjælp hvad sker der?
Har prøvet at lave en HJT log (før jeg afinstallerede den) og der er intet der ser underligt ud????

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 25-08-06 23:04

Glemte lige at tilføje at jeg har været inde på Superantispyware´s hjemmeside og læst både manual og FQA og der er intet om dette problem. De har desværre en meget dårlig hjælpefunktion med mindre at man køber deres proff program.

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-08-06 23:29

Til et dårligt program, tilhører der vel også en dårlig vejledning!
Så er der vel kun tilbage, at vride mulvarpen til det prof program, eller prøve en anden af de mange spyware programmer der findes.
Jeg kan godt følge dig, når det driller på den måde, det er til at blive "kondifusforvirred" over!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-08-06 23:41

Det lyder for jeg ved ikke hvilken gang som en sag for

www.arlet.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 00:08

sidder du og kigger på superantispyware mens den kører ?? For af og til står den stille og gennemgår hvad den skal

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 00:10

ps.. når du sletter i reg.basen skal du genstarte før det træder i kraft

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 00:17

er du sikker på du har fået alt ud fra hijackthis ?? Prøv at kigge i prefect - der kan ligge en eller flere pf. filer tilbage .

Øhh - superantispyware opfatter ikke hijackthis som spyware - men måske en fil der burde være slettet.

Har du fået slettet alt fra deletede programmer osv ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-08-06 00:48

SAS gør det der på nogle maskiner. Hvis du flytter prikken fra "Quick scan" over i "Complete scan" plejer det at løse problemet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 00:56

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
SAS gør det der på nogle maskiner
... hvorfor det på nogen og ikke andre ??? Har da aldrig hørt om det ???

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 26-08-06 00:57

Hej miritdk. Hvad er prefect?
Jeg har både prøvet at scanne i full og quick. Samme resultat. Dog kan jeg godt køre en fuld scan i safe mode, men den stopper i normal.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 26-08-06 00:58

Prøver lige igen

Samme resultat i både quick og i complete. Dog kan den sagtens i safe mode????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 00:59

når nu du har stl_s her så prøv at smide en hjt log til ham så han har noget at lave

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 26-08-06 01:05

jo tak det vil jeg prøve. Har dog næsten lige fået tjekket den og den ser normal ud. Der er ikke kommet noget nyt på den siden sidst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 01:14

btw overså noget - prefect finder du for eks i stifinder under windows - der fandt jeg en masse forleden i hvertfald - bla rester fra hjt der ikke er aktuelle mere

og god vind - det skal nok gå

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-08-06 02:59

Ja, kom bare med en log

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-08-06 08:56

Dette er hvad nøglen indeholder.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad SysTray = {35CEC8A3-2BE6-11D2-8773-92E220524153}

35CEC8A3-2BE6-11D2-8773-92E220524153
Det er systray, det lille felt hvor du bla. har dit ur.
HKEY_CLASSES_ROOT er overordnet , og HKEY_LOCAL_MACHINE
indeholder et "kopi" derfor kommer den igen.

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{35CEC8A3-2BE6-11D2-8773-92E220524153}\InprocServer32
= Systray shell service object = C:\WINDOWS\system32\stobject.dll
= ikoner i systray

http://www.processlibrary.com/directory/files/stobject/index.html

du kan afbryde den ved at sætte et minus foran.
{35CEC8A3-2BE6-11D2-8773-92E220524153}
i
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{35CEC8A3-2BE6-11D2-8773-92E220524153}
så ser den sådan ud.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\-{35CEC8A3-2BE6-11D2-8773-92E220524153}

Efter genstart skulle systray være afbrudt.
Du kan slå den til igen ved at fjerne minus.

Grunden til fejlen kunne ligge i at der er kludder i noget i din systray.

prøv først engenskaber for Proceslinie og menuen start ,
vælg tilpas , vlæg gendan standardinstillinger , tryk ok , tryk ok.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-08-06 10:01

Hvis der er 'kludder' i systray kunne det tyde på fejl/inkonsistens i din registreringsdatabase.

Prøv at rense reg.basen med TweakNow Regcleaner: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Fjern alt hvad programmet finder under punktet: Safe to delete

Luk derefter programmet og genstart.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-06 17:38

Hejsa

Afinstaller først programmet superantispyware
Så laver du lige en genstart

Bagefter går du i din stifinder-under programmer ligger der stadig rester fra superantispyware
som ikke er slettet BLA en logs som husker diverse fejl-SLET HELE DENNE MAPPE

Geninstaller programmet igen

"Lav også lige en søgning under søg med navnet superantispyware-for at være sikker på at der ikke er flere rester"

MVH

Brian

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 26-08-06 18:09

Tak for svaret briani.