/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dørhængsler
Fra : clou
Vist : 1096 gange
100 point
Dato : 25-08-06 18:11

Vi skal have nye døre, men vi skal bruge de gamle hængsler. Hængslerne er bare så grimme af gammelt maling, hvordan får vi dem nemmest gjort pæne igen?

På forhånd tak for hjælpen

Clou

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 25-08-06 18:21

Den eneste måde du kan fjerne det på er mekanisk rensning eller sandblæsning.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 25-08-06 18:46

jeg har gjort det med en stålbørste til bænksliberen. bagefter har jeg malet dem med sort spray maling.
Jeg gjorde det også i det gamle hus, det er 9 år siden og sidste år da vi solgte så de stadig flotte ud.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-06 19:17

Du kan også købe noget der hedder "bums" hos favehandleren/byggemarked.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-06 20:23

Hvis du afmonterer hængslerne, kan du brænde malingen af , med en gasbrænder, elvarmepistol eller i bageovnen på over 250°, hvis den kan og i kan klare lugten..

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-06 00:43

Pil dem af smør dem ind i brun sæbe og put køkkenfilm på lad dem ligge et døgn og alt malingen bliver opløst
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 26-08-06 11:15

Tak for svaret Sunowich. Havde hørt (men desværre glemt) at det var noget i den retning man skulle gøre, så jeg forsøger.

Clou