/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Barlow & Ramsey
Fra : pirt03
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 25-08-06 15:59

Jeg blev i sidste uge kontaktet af dette "firma": Barlow & Ramsey.
En hurtigttalende mandsperson lirede (på engels) en masse fortræffeligheder om firmaet af og forsøgte at udfritte mig om mine investeringer. Han kunne stoppes ved at bede dem sende en fax og ringe i næste uge.
I dag har en MEGET ihærdig kvinde så ringet og talt og talt og talt om investering. Uanset hvad man siger (jeg har ingen penge at investere o.l.) bliver hun ved og ved. Til sidst afbrød jeg forbindelsen, men hun ringer op igen.
Jeg har søgt på nettet og der dukker firmaet selvfølgelig også op med en nydelig hjemmeside, men der er ikke ret mange hits i øvrigt - fx med andres erfaringer med firmaet.
Så nu er jeg blevet nysgerrig: Jeg går meget stærkt ud fra at der er tale om en eller anden fidus med at få lokket penge fra én, altså et eller andet svindel, men hvordan gør de.
Jeg magter ikke at høre på deres snakkeri i telefonen, så hvis nogen her har kendskab til det, s¨lad mig høre.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-06 16:10

Der er flere der spørger efter hvem de er ......

Endnu har ingen fået svar.....

Men det er tilsyneladende et JAPANSK investeringsfirma.

Hvordan er du dog kommet i kontakt med dem

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 25-08-06 16:13

Hvis jeg var dig ville jeg melde det til politiet.
For et stykke tid siden var der en lignende sag.
Det er det man er ude for, når man ikke har hemmeligt eller udeladt telefonnummer.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-08-06 16:19

Hej refi

Hvem, hvad, hvor har ellers spurgt??

Har et mindre firma, og er sikkert registreret i en eller anden database som "direktør" eller "firmaejer".

På deres hjemmeside kan jeg se, at de er oprettet i 2006 (meget smart), så det er vel noget hit and run.

Kunne bare godt tænke mig at vide, hvordan de snører folk - eller om min mistænksomhed er helt uberettiget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 16:26

Firmaet er sikkert godt (de svindler nok ikke mere end andre ).

Men et JAPANSK ????? - Det kan jeg ikke forestille mig du har brug for

http://groups.google.co.ck/group/aus.invest/search?group=aus.invest&q=barlow&qt_g=1&searchnow=Search+this+group

Han søger også

Går du ind på deres hjemmeside og trykker "contact us" - kommer den japanske adresse frem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 16:27

Hovsa

Firmaet er sikkert godt = Firmaet er sikkert god nok

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-06 16:31

Pas lige på med at returnere en fax, som kan være en ordrebekræftelse...........og du er solgt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 16:36

Ja - for guds skyld

Du skal kun gøre det for at se deres adresse......

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-08-06 16:38

Havde godt set dit link - men der var jo som du skriver ingen respons.

Jamen for pokker - hvis firmaet er OK, hvorfor så sidde helt ovre i Japan og få en lille ubetydelighed som mig - i Danmark - til at investere via deres firma. Det lyder sgi da mærkeligt
Utroligt, at de vil ofre telefontid på det. Det må trods alt koste noget - hende kvindemennesket snakkede da i hvert fald i 10 minutter og ham i sidste uge vel noget nær det samme.

Nå måske har de Skype

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-06 16:45

Eller modtageren betaler.................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 16:45

Det er jo ikke sikkert de ringer fra japan fordi de har adresse der

Det kan være det er din nabo der er agent for firmaet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 16:48

Nej e.c

Det kan ikke lade sig gøre uden du ved det.

Du skal acceptere et sådant opkald inden det bliver stillet igennem.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-06 16:50

Jeg tror det er et bund solidt firma, som bare er så ivrige for at du kan få den bedste investering.
Det kan godt være at de snakker længe og uforståeligt................men der er for din skyld.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 16:54

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-08-06 20:02

e.c.

Jeg tror du har ret. Jeg var også lige ved at smide nogle tusinde efter dem. Det lød nærmest som om de så kunne gøre mig til millionær i løbet af 14 dage.

Jeg vil straks kontakte dem og meddele dem at jeg er klar til "big business"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-06 21:37

Citat
Det lød nærmest som om de så kunne gøre mig til millionær i løbet af 14 dage.

Det kan de også, bare med en lille rettelse.................
Det lød nærmest som om de så kunne gøre Sig til millionær i løbet af 14 dage.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-08-06 23:28

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-08-06 23:30

k1975
Citat
For et stykke tid siden var der en lignende sag.

Fortæl fortæl

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 27-08-06 12:10

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Mhamilton

Dato : 01-09-06 10:51

Hejsa,,

Vi er på min arbejdsplads blevet kimet ned over den sidste uges tid af folk der udgiver sig for at være fra Barlow & Ramsey. Indtil videre har vi lært følgende:

Der er ingen historik på dette firma - overhovedet.
De vil have dig til at invistere i kendte firmanavne, men prisen starter ved 5.000€ (37.250 DKR)
De forstår ikke konceptet af du ikke vil tale med dem.. ( Ved godt det måske ikke er så pænt gjort, men kørte faktisk et forsøg her i formiddags med hvor meget man kan svine dem til inden DE lægger på.. jeg tabte! )
Hvis man siger at firmaet ikke har interresse i at investeringer er det lige pludselig på et personligt plan .. virker selvfølgelig også omvendt!

Jeg har "googlet" lidt rundt.. og kan se at REFI har sat et link ind hvor en anden søger efter info om firmaet.. Der er bare lige et men. Personen er stillet samme spørgsmål i ca. samtlige af googles nyhedsgrupper over hele verden.. alle sammen sendt af en yongtm@yahoo.com ... Så kan man gætte hvor han/hun arbejder

Vi har talt om det her i firmaet - og er ikke i tvivl!.. det er fup og humbug..