/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Er der nogen der ved hvordan..
Fra : FigoFidel
Vist : 605 gange
50 point
Dato : 25-08-06 15:55

Hey -!

Er der nogen der ved hvordan man fjerner selve musikken fra en sang så der kun er stemmen tilbage ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 16:01

Det kommer an på i hvilket format sangen ligger.

Hvis ikke tingene ligger på hvert sit spor kan du ikke.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 25-08-06 17:03

Der findes programmer der dæmper visse frekvensområder. Det er desværre aldrig lykkedes mig at finde ét der virkede særlig godt, men du kan prøve her:

http://www.hitsquad.com/smm/win95/VOCAL_REMOVERS/

Ellers kan du prøve at google "vocal remover"

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 25-08-06 17:06

Undskyld, undskyld, undskyld. Jeg læste helt forkert. Glem den ovenstående post.

Det bedste jeg kan finde på, vil være at søge efter a capella versioner af de sange du vil bruge.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-06 21:15

Du skal bare bede musikkerne om at lade være med at spille medens du optager sangen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-06 21:15

Du skal bare bede musikkerne om at lade være med at spille medens du optager sangen.

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 26-08-06 08:07

Nej jeg skal fjerne musikken fra en sang der vi siger Fx BassHunter Boten Anna

der vil jeg fjerne alt musikken hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 08:45

Det kan du kun hvis musikken og sang ligger på hvert sit spor...

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 26-08-06 20:20

hvordan gør jeg så det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 20:59

Har du da musik og sang på hvert sit spor ?

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 26-08-06 21:10

nej tror jeg ikk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 21:35

Så kan det ikke lade sig gøre

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 27-08-06 20:19

det skal det da kunne ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-06 20:23

Nej

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 29-08-06 16:23

Hvordan laver DJ´s så remix altså hvor de sætter deres ejen musik ind i en sang

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 25 point
Dato : 29-08-06 17:38

Professionelle remixere har oftest adgang til rå-optagelserne af et nummer. På de optagelser ligger alle instrumenter på hvert sit spor, altså også sangen.

Et alternativ, som jeg skrev tidligere, er at lede efter en a capella version af nummeret - altså en version kun med sangen. Det findes faktisk af rigtig mange numre, men man er ofte henvist til forskellige fildelingstjenester for at finde dem. Og der vil det jo som bekendt ofte være mildest talt tvivlsomt om det er lovligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-06 18:50

Kan kun tilslutte mig

Glem dit forehavende - der ER kun muligt hvis det ligger på hvert sit spor - og så er det jo allerede adskilt

Godkendelse af svar
Fra : FigoFidel

Dato : 03-09-06 00:37

Tak for svaret jqb.

selvom jeg ikk fandt ud af det men tak for tippet :D