/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
PC1 win XP til PC2 win 98
Fra : gytmor
Vist : 357 gange
500 point
Dato : 24-08-06 21:36

Hej Eksperter
Jeg har 2 pc`er. PC1 kører med Windows XP og PC2 kører med Windows 98 (ikke Win98SE). Disse 2 pc`er skulle gerne køre over et netværk via en router med switch, Topcom WBR 611. De skulle gerne kunne dele filer og dele en internet forbindelse. Internetudbyderen er TDC kabeltv og modemet hedder Motorola SB5100 SURFboard cable modem.
Hvordan er det lige mand gør det?? Hvordan skal PC1, PC2 og routeren indstilles. Det må gerne beskrives sådan lidt a la IT for dummies .
Pointen er at jeg skal have installeret XP på PC1, men jeg vil gerne have flyttet mine filer fra PC2 over på PC1 inden jeg formaterer PC2 og hvis PC1 med WIN XP har en forbindelse til nettet kan jeg hente diverse drivere til brug på PC2 (PC1 har dvd/cd brænder).
Håber/ved der er nogen der har en løsning.

På forhånd manny manny TAK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-08-06 22:15

På pc1 den med XP kører du guiden -Opret et mindre hjemme og kontor netværk. Når guiden er færdig bliver du spurgt om hvad du vil foretage dig, der vælger du at du vil lave en diskette. Den skal du nemlig bruge til at oprette det på pc2 den med 98. der er der nemlig ingen guide indbygget.
Derefter kan du dele de mapper du har lyst tl ved at højreklikke dem og vælge Deling og sikkerhed

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-06 23:50

De to comp skal
have hver sit navn
være i samme arbejdsgruppe
have slået deling til
Dele en mappe ud
have administrator beføjelser
win 98 skal være logget på som administrator
Bliver comp "punket" for et brugernavn og password så er det
bruger = administrator
password = den anden computers administrator-password
win 98 skal have indstalleret netbeui (98 cd skal bruges)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-06 07:57

Det nemmeste er at flytte ved hjælp af en USB-pen, de er billige, og du har måske allerede en MP3 afspiller, som kan fungere som USB-pen/stick
Der er mange ting du ikke har noget ud af at flytte, spil mm. kræver normalt at blive rigtigt installeret, så det er film+billeder+dokumenter du skal flytte.
Og lad være at formatere, det skal XP CDèn nok selv klare.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 07-11-06 09:35

Da dette spørgsmål stadig står åbent, må det være fordi opgaven stadig ikke er løst.

I forbindelse med mit job, laver jeg den type opgaver mindst en gang om ugen, og jeg er nået frem til at det nemmeste, hurtigste og sikreste er at tage harddisken ud af den gamle PC, sætte den over i den nye (evt. i stedet for et CD/DVD drev), og kopiere hele indholdet til en mappe på den nye.. så behøver man heller ikke bekymre sig om systemfiler der er i brug.

Frem med skruetrækkeren! :)

Mvh. Morten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-06 10:03

Tja - jeg tror opgaven må være løst...................af sig selv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-06 15:38

eller også er faldet i søvn (vinterhi)