/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
BRUGERKODE TIL LOGIN I WIN. 98
Fra : joern1
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 24-08-06 15:54

Hej jeg skal starte med at undervise i EDB for begyndere i Windows 98 på et Seniorhold ( Ja Svendborg Kommune har ikke råd til XP) så vi må nøjes med Win.98
Mit problem er at nogle udefrakommende bruger maskinerne og laver uorden i maskinerne.Jeg vil lave det sådan, at kun bruger der kender adgangskoden kan komme ind på maskinen Jeg har prøvet med at oprette kodeord; men når jeg starter maskinen spørger den efter mit pasvord og hvis jeg annulere det; kommer jeg automatisk ind på Windows: det er meningen at kun dem som kender paswordet kan komme ind på maskinen.
Håber i kan hjælpe mig
Mange hilsner
Jørn

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-08-06 15:59

måske noget her
http://www.hcma.dk/index.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-08-06 16:00
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-08-06 16:27

hej
hvis jeg var dig ville jeg også lave pw til bios
man ved ikke altid hvad seniore og andre ude frakommende finde på
det du spørger om kan jeg desværre ikke huske lige nu
men spgs. er jo også nyt endnu så der kommer nok nogle gode bud

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-06 16:29

Inde i windows
start > logaf >
bruger = administrator
password = noget du finder på
OK
Nu kan du gå i brugerkonti og lave det du vil.
Ellers er der en anden metode til win 98
Lav en kopi af 98 og brug en bootmanager til at vælge hvilken af de to der skal bruges.
Den ene kan så have password og folk kan gøre hvad de vil, for du har stadig den der er låst.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-08-06 19:06

Hejsa

ellers kan du "låse" computeren godt og grundigt med dette lille program
her http://www.faronics.com/html/deepfreeze.asp

du sætter computeren op som du vil have den og låser den med deep freeze
det smarte er at brugrene kan gøre næsten lige hvad de vil.....
uden at opdage at den er låst, lige indtil computeren bliver genstartet og den er
igen som du har sat den.
Den låses med et icon nede ved uret med et password du selv bestemmer.
progammet bruges bla. på mange skoler.