/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
pulverlakering
Fra : rasha01
Vist : 914 gange
80 point
Dato : 24-08-06 13:38

Hej..

Er der nogen der kender hvor man kan købe pulverlakering til metal her i danmark? Jeg vil være glad hvis i ku give mig firmaets website.. .
Tak for jeres hjælp...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-08-06 13:51

Du kan jo selv skrive pulvermaling i google, her er der feks. mange henvisninger til lev.
http://search.jubii.dk/cgi-bin/pursuit?query=pulvermaling&cat=loc&kampagne=inflow
Men du kan jo ikke selv udføre pulvermaling, da det jo kræver spænding på emnet, og ovn til langsom hærdning.
Jeg har selv arbejdet med wagnersprøjter og anlæg.
http://www.wagnersystem.dk/default.aspx?pageid=2
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-08-06 17:31

Som Palle siger er det ikke noget du bare kan købe og lave selv. Teknikken er alt for krævende til at den kan udføres på et alm. værksted eller garage. Den kræver specielle rum og ovne der kun findes få steder i danmark. Men gør som Palle siger: Søg på Google efter det, så finder du også firmaer der kan gøre det. MEN det er ikke billigt. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : rasha01

Dato : 24-08-06 19:01

hej..

tak... En af min ven har firma og brug for pulverlakering til stål derfor spurgte jeg....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-08-06 19:08

Det er da også fint nok. Men du er nødt til at finde de firmaer selv ved en søgning på Google.

Såvel Palle som jeg KUNNE godt gøre det for dig, men vi synes altså at du får mere ud af at prøve en søgning selv. Palle har lavet søgningen for dig og linker til den. Kald det første af Palle's links.

Bedre svar får du ikke.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 80 point
Dato : 24-08-06 21:32

Først skal det jo afgøres om det skal være en pulverlak på f.eks. epoxy eller polyester basis.

Her kan du i alle tilfælde få begge typer:
http://www.baden-jensen.dk/p20.asp

- er det en serviceydelse du er ude efter, så kan jeg anbefale dette firma:
www.alcoat.dk

mvh berpox

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 24-08-06 23:54

Hej.

Jeg har selv arbejdet med pulverlakering i mange år, og som andre også siger er det ikke en proces du selv kan udfører. Emnet skal først sandblæses, og dernæst varmes op til ca 280 C... Pulverlakeringen påføres så og det hele "bages" 30 minutter i en stor ovn, hvor efter det køler ned. Jeg har ikke selv faciliteterne til det, men min tidligere arbejdsgiver har...

http://www.billum-jensen.dk/

Så hvis du bor i nærheden af dette område var det jo et godt sted at forsøge sig.

Venligst

Lasse Thorsted, malermester

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 26-08-06 13:23

Hej.
Har lige fået et motorcykelstel sandblæst og pulverlakeret. Jeg synes, det var billigt. Jeg betalte 1000 kr alt i alt. Til den pris gider jeg ikke stå og bøvle med noget, der skal se ordentligt ud. Firmaet hed

SM Pulverlakering
Islandsvej
8700 Horsens.

Hilsen Peter.

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 28-09-06 23:52

Tak for svaret berpox.