/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mediaplayer
Fra : vagnba
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 23-08-06 22:05

hej nu har jeg brug for hjælp igen.. jeg har windows mediaplayer 10 installeret. når jeg sætter en dvd i drevet sker der intet. men egne videooptagelser fra harddisken kan jeg godt se. jeg kan også afspille music cd er. nogen der har et bud på hvad der er galt..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-06 22:17

har du kigget under funktioner - indstillinger - filtyper om der er hak ved dvd ?

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 23-08-06 23:05

jeg kan ikke gå ind i nogen funktioner når jeg åbner mediaplayeren. den skriver på skærmen at den opretter forbindelse til onlinebutikken.. er der nogen der kender en midieplayer, som kan downloades.. eller er detr fordi der skal bruges en kode. det er en bærbar med kun et drev jeg har

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 23-08-06 23:35

Måske banalt men: Er du sikker på, at det er et DVD-drev, som du har i din bærbare?
Hvis den er ældre end 2-3 år er der stor sandsynlighed for, at du kun har et CD-drev.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-08-06 02:08

Har du et DVD drev ? Som Paulus1 spørger om, så er det sandsynligvis codec du mangler, K-lite codec pack er gratis, og kan klare næsten alt, pakken kan hentes her: http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=2189&s=95 instaler den og du er kørende

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 24-08-06 07:07

Enig med o.v.n. Du mangler simpelthen et codec til at afspille DVD med. Ved godt at det lyder underligt, men Windows kommer ikke standard med en codec der kan klare det. Et codec er et lille program som du installerer. Det "oversætter" så DVD signalet til noget Windows Media Player kan vise. Der findes mange forskellige, men der er ikke den store forskel på dem. Jeg bruger Nemo Codec Pack, og K-lite, og har ingen problemer af nogen art.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 29-08-06 23:36

nu har jeg prøvet at installerer det nævnte link, men det hjalp heller ikke noget. skal vistb have fat i en anden mediaplayer.. jo der er dvd drev i denne pc. har set mange film på den. men det har været galt siden disken blev formateret..

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 10-09-06 11:28

hej.. nu har jeg downloaded k lite codec, men det hjalp ingenting. findes der en bedre player som kan downloades. fr snrt flere gr hr end jeg har

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-06 12:37

Prøv at læse om den her: http://www.nordicos.org/programs/all/dvdx/ der skrives mest om at indspille DVD til computeren, men den kan også afspille DVDer
Ellers er der IrfanView, den kan lidt af hvert, dog kræves der plugins til nogle funktioner, jeg har ikke afprøvet om den kan afspille DVDer, IrfanView finder du her: http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 13:16

Jeg ville nok afinstallere K-lite codec pack og så hente denne codec pack(bruger den selv til real media filer o.a)
Med denne codek pack kan du afspille DVD i media player
eller i den gammle(modificeret)WMP player der medfølger i codec pakke,der er næsten alle de codeck man kan få
brug for musik/film,tjek lige om du har brug for alle codeck som medfølger(jeg har alle codec installeret)
Du kan indstille DVD i WMP/10/9 o.s.v under
instillinger fanen DVD.
Og så kan man f.eks. også afspille real media o.a i winamp.

Til XP.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 13:17

Og så lige et link
http://www.xpcodecpack.com/

XP Codec Pack 2.0.4

GPL MPEG-1/2 Decoder 0.1.2.0
Gratis, spy/Adw fri.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 13:23

Og med The Codec Detective 2.0 kan man tjekke alle installerede codec film/musik man har på pc'en og om de er korupte/iorden.

Bruger selv WinDVD Suite(betalings Programmer)til
at afspille DVD.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 13:28

http://www.xpcodecpack.com/pictures/xp_codec_pack_components.htm

Man kan nøjes med at installere de codeck/programmer
so m man lige stå og mangler,har man så brug
for andre codec som er inkluderet i pakken så installere man bare igen,fjerner flue ben i dem man har installeret tidligere og sætte flueben i dem man gerne vil installere.
Helt firkantet sagt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 13:29

står o.s.v

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 10-09-06 17:25

nu har jeg installeret ovenstende. det hjalp heller ikke. den starter med at vil g p online butikken. gr jeg ind i vis eller afspilning, s er linierne, cd,dvd, cdv nedtonet.. dad vide om jeg skal afinstallere og starte helt forfra..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-06 17:37

hvis der er gået for meget kuk i den så ja - hent den igen

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 50 point
Dato : 10-09-06 20:52

Du kan evt. prøve at installere Real Player, og bruge den i stedet for Microsofts.
http://www.real.com/R/RDX.fail-click.R/software-dl.real.com/100366db1da14683ae18/windows/mrkt/R30EUD/RealPlayer10-5GOLD.exe

Godkendelse af svar
Fra : vagnba

Dato : 15-09-06 20:07

Tak for svaret Paulus1. de andre svar var sikkert også ok, men jeg kunne bare ikke få det til at køre uden at jeg var online. og det kunne jeg ikke bruge..