/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Printerkoder til PCPlus
Fra : IBQD
Vist : 3636 gange
60 point
Dato : 23-08-06 21:50

Jeg har en PCPLus udgave fra ca. slut firserne; jeg har fået dens printerkoder ændret til at kunne bruge en Brother, men jeg skal oprette et nyt regnskab, der skal kunne benytte en Canon I 550.

Er der nogen, der kan hjælpe med printerkoderne til den?
Indtil vi har løst dette, er vi nødt til at scanne udskrifter og sende dem pr. mail, hvilket er tidskrævende.
På forhånd tak, Maria

Accepteret svar
Fra : kipros

Modtaget 70 point
Dato : 23-08-06 22:31

Det er længe siden, jeg har rørt ved det, men det er jo et trofast program... :)
Jeg mener, der er en opsætningsmenu, men den har du vel været inde i?
Muligvis alt-F5, men kan altså ikke huske det.
Men dybest set printer den jo direkte, og udenom styresystemet, så det er muligvis begrænset, hvilke moderne printere, du KAN få til at virke med PClus...
Mvh Jens

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 24-08-06 08:14

Det er jo et dejligt program, men desværre et DOS program
Kan huske jeg havde meget besvær, når nye printere skulle tilsluttes, måtte sidde og lirke frem og tilbage på opsætningen
Her er en opsætning til - så vidt jeg husker Canon 4300 - måske kan du bruge den som udgangspunk

Fed skrift 27 71
slut 27 72

Komprimeret 15
slut 18

Bogstaver
æ 145
ø 148
å 134
Æ 146
Ø 153
Å 143

Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : IBQD

Dato : 29-08-06 10:35

Tak for svaret kipros.

Jeg har været inde på opsætning af printere på printerkoder, hvor der er bleve tændret én gang allerede til min Brother laserprinter - nu skal jeg bare ændre i et nyt regnskab til datter med ny butik, så derfor dette postyr!
Venlig hilsen
IBQD