/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tastatur genvej - taste fejl
Fra : tvillingemor3
Vist : 486 gange
50 point
Dato : 23-08-06 18:37

Min kære søn på 11 år har igen haft hænderne oppe af lommen og gjort et eller andet ved sin pc.
Jeg er sikker på, at han har trykket forkert et eller andet sted, for når der skal feks. skal skrives @ er det ganske enkelt ikke muligt.
Det er muligt at der en rigtig næm genvej, men jeg synes ikke lige at jeg kan huske den.
Håber der nogle der er bedre til at huske end jeg

Henriette

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-08-06 18:46

davs...

ctrl+alt på 2 så er der @....er det du mener??

tjek caps lock om det er tryk ned..så skal der tryk op..

baxon7

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 23-08-06 19:14

Står der "EN" nede ved uret, for så er den slået over på ENgelsk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-08-06 01:29

Citat
ctrl+alt på 2 så er der @....er det du mener??
lige en rettelse til Baxon7, det er Alt Gr + 2 (den til højre for mellemrums tasten)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-06 08:59

Afprøvning af @
ctrl+alt+2 = @
alt gr+2 = @

Der er også en ANSll kode som jeg ikke kan finde.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-06 09:50

Her er den:
alt+064 = @ (benyt det numeriske tastatur)

Godkendelse af svar
Fra : tvillingemor3

Dato : 26-08-06 00:28

Ved nærmere eftertanke - så var hans pc sat op på engelsk, men nu er den dansk - og det virker som det skal.

Knuz og tak e.c