/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar Medion fra Aldi
Fra : Grimstrup
Vist : 709 gange
45 point
Dato : 23-08-06 17:00

Nu har alldi igen en fiks bærbat 12,1" til kun 5999 kr. Nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette produkt? Er det noget der kan anbefales at købe, eller bør man holde sig væk? Det er afgørende at det er en 12" skærm, så ikke noget med "køb en XXXX istedet";)

Mvh
Lasse

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-08-06 17:14

jeg har 2 gode venner der har Medion bærbar fra Aldi
de har haft dem i nogle Mdr.
begge computerer har kørt og kører aldeles glimrende

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 17:27

Jeg kender ikke nogen som har brokket sig over Aldi's Medion.
Husk nu at lave den recovery DVD/CD - altså hvis den ikke følger med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-08-06 17:39

har også kun hørt godt om dem.

Den cd e.c snakker om er fordi de ikke sender installations cd-rommer med. De ligger på et drev på computeren og dem skal du brænde ud på cd eller dvd. For hvis den bryder ned kan du jo ikke komme ind og bruge dem .

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-08-06 17:58

de 2 jeg skrev om fik en masse programmer med
der var CD med til alt

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 23-08-06 18:03

LOL A L D R I G køb pc'er/mobiler mv. fra Aldi, Netto, føtex. Fordi der er mange der har haft erfaring med at de selv skal betale for evt. reperationer. Men medion er skam udemærkede. Men prøv www.d-c-s.dk

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 23-08-06 18:06

Nu vil jeg så lige sige at hvis man i garanti perioden går med til at betale for evt. reperationer selv, så er man selv uden om man er blevet snydt...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-06 19:18

Jeg har også en lille bærbar Medion fra Aldi (ikke den), og den har bare fungeret perfekt. Lige meget hvad der ellers er blevet sagt om Aldi, har jeg aldrig haft problemer med dem, og jeg har da købt en del hos dem i tidens løb. Medions support har jeg også kun godt at sige om.

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 45 point
Dato : 23-08-06 19:53

jeg købte 12"'eren for en måned siden og har været meget tilfreds. Man får meget pc og tilbehør for pengene, og ved man ikke ret meget om pc'er er den lige til at tænde, så er man i gang. Alle programmer er forinstalleret.

For et år siden købte jeg en 17" også i aldi, som har fungeret perfekt, og grunden til at jeg købte den lille er, at den bl.a. har trådløst net og man kan sidde med den på skødet alle vegne og nemt tage den med sig.
Eneste lille problem jeg havde var, at driveren til touch-pad'en ikke var installeret. Men driveren ligger på d-drevet, så det blev hurtigt rettet.
Der er en recover cd med og filerne ligger også på et backup drev for sig.
God fornøjelse med den lille fikse 'ny'
amanda

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 19:59

Og så et lille råd med på vejen..............lad dig ikke logge til at formatere din harddisk, før du har talt med nogen her på Kandu.
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-06 20:03

HOV, det er sørme den samme jeg har . Købte den for flere måneder siden, og da gav jeg vist 8.000 for den .

Og ja, den touchpaddriver skal lige installeres, men så kører den også som en drøm. Virkeligt god AMD Thurion processor. Det er faktisk en Athlon 64, som bare er lidt modificeret til bærbar.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-06 20:09

Btw, gendannelsen fungerer perfekt. Man behøver ikke altid at formattere det hele. Den kan hurtigt og nemt køre en reparation af selve Windows (lav backup først alligevel, just in case ).

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 20:17

Nemlig

Kommentar
Fra : slander

Dato : 23-08-06 22:06

kan kun sige god bærbar til prisen (købte den selv til 8000,- ) har ingen problemer med den og den har fulgt mig overalt (lige nu til afghanistan og den virker også ved 45 graders varme)..

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 24-08-06 10:07

Det lyder da perfekt! Fik den sidste, og eneste i Aldi i hvide sande:)

Det er nu også god service at man må tage den med hjem og "lege" lidt med den før man bestemmer sig! Men hvordan er det lige i siger man skal tage en backup, eller ligge widows på en CD?

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 24-08-06 10:33

På E drevet der hedder Recover ligger der 4 filer der hedder noget med factory dem kan du brænde ned på 4 cd'er.
Men du har fået en cd med der hedder Recover.

Vær opmærksom på antivirusprogrammet det eksisterer ikke evigt. Fjern det inden du installeret et andet f.eks. AVG fra www.freegrisoft.com som er rigtig godt
tillykke med købet!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-08-06 17:12

Husk lige den touchpad driver. Den ligger på Backup D drevet i mappen Driver. Bare kør Setupfilen.

Jeg vil anbefale dig at bruge Application og Supportdisken til gendannelse. Det er meget nemmere. Læg CD´en i drevet, genstart, og vælg boot fra CD-rom. Vælg sprog, og så får du tre valgmuligheder, som klart fortæller hvad handlingerne indebærer.

Hvis du får brug for at geninstallere de preinstallerede programmer, så ligger de i mappen Tools.

Mht til antivirus, så se her -> http://www.kandu.dk/Tip14499.aspx

Rigtigt god fornøjelse med den, og det tror jeg du får .

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 01-09-06 15:31

kig evt. forbi www.laptopworld.dk og se fx

Laptop-Køberguiden: http://www.laptopworld.dk/index.php?id=22
Seneste anmeldelser: http://www.laptopworld.dk/index.php?id=44

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 15-11-06 11:47

Tak for svaret amandaKanDu.