/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor kan jeg købe lister af eg
Fra : Gojen
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 23-08-06 14:59

Grundet det arkitektoniske og akustiske vil jeg beklæde min ene stuevæg med lister af egetræ ca.40x16mm med 10mm luft. Det er en flade på 5,3 X 9,5m så jeg skal bruge en del. Har fået idden fra Utzons sommerhus hvor han dog benytter birkelameller. Hvor kan jeg købe disse speciallister? Jeg er selv tømrer og har aldrig set dem på trælasten. Skal jeg selv afrette dem eller hvem skal jeg kontakte? Mvh

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 23-08-06 15:18

Prøv Dreiager
http://www.dreiager.dk/

Jes

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 23-08-06 20:54

Nu ved jeg selvfølgelig ikke fra hvilken del af landet du kommer, men for mig ser det ud til at du skal lave en specifikation på det du skal have og lad derefter den rundkaste til et par trælasthandlere, dersom du kan forarbejde selv er det jo nok det billigste - desuden skal du være opmærksom på at eg leveres fra flere lande bla. fra usa hvor der leveres hvideg eller rødeg... begge disse virker meget ferske hvorimod planker fra mellemeuropa der ikke er kantskåret giver et roligt forløb hvor du ofte både kan se marv og splint tydeligt på det samme brædt...