/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
manglende ikoner ved opstart
Fra : jeanette18
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 23-08-06 09:20

Håber nogen kan hjælpe mig i denne her tråd da jeg endnu ikke har haft held til at løse problemet.
Jeg tror desværre det ender med at jeg må geninstallere:(

http://www.eksperten.dk/spm/727524

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 09:24

Har du prøvet at højre klikke på proceslinien, gå til egenskaber - tilpas

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 23-08-06 09:34

Heysa. Ja jeg synes næsten jeg har prøvet det hele fra a-z.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 09:40

Start - denne komputer - højreklik - egenskaber - funktioner -undersøg nu
Kræver muligvis du genstarter, og når den så starter op, lad den køre sit chek færdig.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 09:42

Start - denne komputer - højreklik på drev C - egenskaber - funktioner -undersøg nu

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 09:47

Eller prøv start- tilbehør- kommandoprompt- indtast sfc/scannow eller sfc / scannow.
Det genopretter dit styresystem, uden at slette programmer og lignende.
Men husk at opdatere fra MicroSoft bagefter.

Din Xp skive skal sidde i drevet, bare lad den køre systemet igennem.
Kommer der den blå skærm op, hvor der står om du vil installere, lukker du bare boksen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-06 09:58

hvis de ligger rigtigt i din konfiguration ville jeg også sige - ind i egenskaber for proceslinien - tilpas - klik på teksten th for ikonerne og sæt til vis altid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-06 10:01

ps... under det første faneblad i egenskaber for proceslinje skal du muligvis fjerne fluebenet i "skjul inaktive ikoner" - det er ikke ofte man skal det - men mange steder har jeg oplevet det er nødvendigt - især hvis der ligger mange så genveje i proceslinjen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 10:02

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 23-08-06 10:04

Sfc /scannow, reperation af windows osv er altsammen prøvet men intet hjælper.
Højreklik på proceslinien - egenskaber - viser at feltet SKJUL INAKTIVE IKONER slet ikke er tilgængelig. Feltet er simpelthen ligesom grå og man kan ikke markere et flueben deri. Så det ser ud som om systemet selv har aktiveret en funktion som sætter ikonspillet ud af drift.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 23-08-06 10:05

Skal lige siges at de 4 andre brugere på pc`eren er der ingen problemer med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-06 10:13

prøv lige at se om nogen af programmerne har et afkrydsningsfelt for at vise i proceslinje - som du måske har overset eller af andre grunde er forandret.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 10:16

Står du selv som administrator, ellers kunne det tænkes det var derfor.
Du kan muligvis ændre det i start - højreklik på denne komputer - administrer - tjenester og programmer.
Samme sted kan du se i din logbog, om der er fejl, hvis der er fejl, så dobbelklik på disse, og der burde dukke en løsning op.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 10:20

Ellers er der ikke andet for end prøve at lave din boot om, så den var som før det gik galt.
Syntes ikke de par sekunder du sparer, betyder så meget.

Citat
Deaktivering af satacontrolleren samt en reducering i tidsindstillingen for boot-timing ser ud til at have hjulpet. Nu er der sort skærm frem til indlæsning af windows og opstarten er blevet lidt hurtigere.

Til gengæld dukker ikonerne nu ikke længere op nede i højre hjørne ved opstart. Det gør de på pc`erens 3 andre brugere uden problemer.

Jeg lægger lige et nyt spørgsmål på dette problem.

Accepteret svar
Fra : lassethorsted

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-06 10:25

http://www.kandu.dk/tip14585.aspx

Følg dette tip, så undgår du at problemet opstår fremover... og HVIS det gør, så er det utroligt let at løse igen!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 10:31

Du kan nulstille din Bios, ved at slukke for al strøm, og tage Bios batteriet ud ½ minuts tid.
Hvis ikke der sidder en jumper, lige ved siden af batteriet, eller et par pinde / nåle som skal kortsluttes. Men kender du ikke til det, så tag batteriet ud, har samme virkning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-08-06 13:54

Du kan jo gendanne putrtre til før problemet opstod Start programmer tilbehør systemværktøjer systemgendannelse.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-06 15:18

Citat
Du kan jo gendanne putrtre til før problemet opstod Start programmer tilbehør systemværktøjer systemgendannelse.
Mvh Sune

Ikke hvis det er et Bios problem.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-08-06 17:23

Du kan muligvis finde løsningen her http://forum.ccleaner.com/index.php?showtopic=2656&hl

Denne regfil som resetter tray, kan måske også hjælpe http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/restoretaskbar.reg

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 24-09-06 08:53

Hey igen. Intet ville bare lykkes, så omformatering og nyinstllaring blev resultatet så nu virker det igen.