/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Dialogbox i start af Word
Fra : Reichstein
Vist : 488 gange
45 point
Dato : 23-08-06 00:26

Det er lidt irreterende, - hvergang jeg åbner Word, popper der en box op hvor der står: "Filen indeholder makroer med en signatur, som er udløbet eller tilbagekaldt. Da du kører med højt sikkerhedsniveau,vil disse makroer blive deaktiveret."
Hvordan undgår jeg denne popup?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 23-08-06 07:37

Sådan en pop-up har jeg aldrig set. Er det når du åbner selve Word, altså med et tomt dokument?
I så fald må der ligge en makro i "normal"-skabelonen.
Gå ind i Normal.dot - ligger som reglel på C-drevet - Fjern makroen og gem som skabelon.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 45 point
Dato : 23-08-06 08:22

Hvis du vil have den oprindelige opstart på word.
Luk word
Gå i stifinder (wintast+e)
Klik [+] ud for C: i venstre side
[+] Ud for Dokoments and settings
[+] Ud for dit navn
[+] Applications Data
[+] Microsoft
skabeloner
Nu kan du se din normal.dot som er en start skabelon.
Du kan vælge at slette den eller bare h-klik og omdøbe den til Normal2.dot

Start word og den opretter selv en helt frisk opstart = Normal.dot

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 08:29

Når du åbner filer inde fra word eller direkte fra filen kan der stadig komme denne popup
som er en advarsel om evt. skadelige makros
Der kan findes mange makro i vord som ikke er skadelige.
Du kan også ændre dit sikkerhedsniveau sådan:
start word
Gå i funktioner > rul ned til makro > vælg sikkerhed > her kan du sætte dit sikkerhedsniveau
Jeg bruger selv den midterste

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 23-08-06 09:03

Tak for svaret e.c. Din besvarelse var god, men jeg gjorde følgende. Da jeg fandt ud af, at der på et tidspunkt har været knyttet en Palm til, gik jeg ind i Programmer + Microsoft office + office 10 + startup, og fjernede den word fil som lå der.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-08-06 09:08

Ok men det er jo ikke så tosset med makroadvarsel, for sådan en lille makro kan lave mange sjove ting, i et uskyldigt worddokument.