/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
USB Compactflashreader til NT4
Fra : KarlOveJepsen
Vist : 523 gange
20 point
Dato : 25-12-02 15:57

Jeg har købt et brugt Epson Photo PC 650 med en FC USB -compactcard-reader.
Desværre understøtter USB-installationsfilen ikke NT4 , men kun WIN98.
Samme reader med parrallelstil undersøtter NT4.
Er der nogen, som ved , om man kan downloade NT-instalaltionssoftware til en sådan
reader, eller skal jeg købe en enden reader med parrallelstik ?

Karl Ove

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 25-12-02 16:11

"KarlOveJepsen" skrev:
> Desværre understøtter USB-installationsfilen ikke NT4

NT4 er ikke et PnP (Plug & Play) operativsystem, og det understøtter derfor
slet ikke USB.

Har mødt et tredieparts produkt som lover at kunne få NT til at virke sammen
med USB aligevel, ved at lave en kunstig PnP understøttelse, se
http://www.ionetworks.com/support/nt4doc.html. Jeg har dog ingen erfaring
med det, så jeg kan ikke sige om det vil være pengene og besværet værd.

Men du burde nok seriøst overveje at benytte chancen til at skifte til et
mere moderne operativsystem. I dit tilfælde enten Windows 2000 eller Windows
XP.

Mvh, Lars

Kommentar
Fra : KarlOveJepsen

Dato : 25-12-02 16:29

Tak for svaret, Lars !
Det giver god mening

Venlig hilsen

Karl Ove

"Lars Ladingkaer" skrev d. 25-12-02 16:11 dette indlæg :
> "KarlOveJepsen" skrev:
> > Desværre understøtter USB-installationsfilen ikke NT4
>
> NT4 er ikke et PnP (Plug & Play) operativsystem, og det understøtter derfor
> slet ikke USB.
>
> Har mødt et tredieparts produkt som lover at kunne få NT til at virke sammen
> med USB aligevel, ved at lave en kunstig PnP understøttelse, se
> http://www.ionetworks.com/support/nt4doc.html. Jeg har dog ingen erfaring
> med det, så jeg kan ikke sige om det vil være pengene og besværet værd.
>
> Men du burde nok seriøst overveje at benytte chancen til at skifte til et
> mere moderne operativsystem. I dit tilfælde enten Windows 2000 eller Windows
> XP.
>
> Mvh, Lars
>

Godkendelse af svar
Fra : KarlOveJepsen

Dato : 26-12-02 13:31

Tak for svaret Lars Ladingkaer.

Jeg har tjekket diverse PnP-emuleringer til NT4 , men de er alle ret dyre, så jeg er foreløbig
endt op med at ordre en card-reader , der kan køre under NT4.
På sigt skal jeg nok have opgraderet OS, men det tager jo tid, den slags.