/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
SUK
Fra : birtheandersen
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 22-08-06 21:11

Min HP PSC 500 er død.
Pludselig kan min printer ikke tænde, der er lys i stikket til printeren, men printeren reagerer ikke.
Noget der har prøvet noget lignende eller har et godt råd.
Venlig hilsen
Birthe

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 22-08-06 21:20

Er det USB stikket der er lys i.
Når du sætter strømstikket til og trykker på knappen med en streg i bør der komme lys i den grønne lampe.
Er du sikker på at der er strøm til printeren.
Jeg har en anden HP printer men regner med at de er nogenlunde ens i virkemåde..

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-08-06 21:20

kontroler lige at alle stik i printer og pc ikke er rystet løs

går ud fra at du ikke har ændred noget ved opsætningen eller har sat en printer mere til , så den har overtaget

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-08-06 21:20

Prøv at udskifte USB kablet med et andet.....

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-08-06 21:22

hvis det er rødt lys , kan det også være papiret der sider fast , eller mangel på samme

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-06 21:27

De andre har sikkert allerede ramt rigtigt, men jeg vil gerne lige sige det endnu mere præcist:

Sluk for ALT. Træk ALLE stil ud. Monter ALLE stik igen. Tænd for komputeren igen, og se så hvad der sker.

Hvis dette hjælper er alt OK igen.

Hvis IKKE så ring på mit hemmelige nr. og helst mens jeg IKKE er der!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-08-06 21:32

Hvad med at checke om der skulle være en sikring som er i udu?

Nogle HP printere har et tre benet strømstik, og der skal være spænding på alle ben.

Så se efter om din strømforsyning er i orden, for printeren kan ikke køre alene på USB stikket, da der kun er 5 volt med et begrænset strøm.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-06 21:34

Som e.c. skriver skal der selvf. også være strøm på. Har du et af disse smarte samlestik, kan strømmen være afbrudt flere steder. Ved stikket og ved væggen. Check begge steder.
Selvom det KAN lyde åndssvagt at bede brugere om at tænde på stikkontakten, ser vi alligevel af og til at det netop er dette der er glemt. Det er altså ikke for at antyde at du er specielt "DUM I NAKKEN", men blot for at være helt sikker.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-08-06 21:41

arne >>den fejl kan nogle lave gang på gang
jeg har en nabo ( uddannet indenfor edb ) , indenfor de sidste to år har jeg nok været oppe ved hende 50 gange , heraf har de 20 gange været nok at jeg har tendt for strømmen , så kørte det igen
har vist kun været to gange hvor det har været større ting , resten var ting en børnehaveelev kunne finde ud af , så dem er der også

bare en sidebemærkning

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-06 21:54

OK - bredker. Så selv om min kommentar ikke skulle ramme plet, er du altså enig i at det KUNNE være noget SÅ simpelt. Det er da rart at høre fra din side. Jeg sad for flere år siden med ansvaret for rådgivning af nye EDB-bogholdere. Tro det eller lad være, men én af dem klippede en 5" diskette i stykker for at få den til at passe i et 3" drev.
En af de vanskeligste opgaver var da en bruger fortalte at hendes maskine havde ÆDT disketten??

Hun havde "puttet" den i drevet uden at kigge, og havde "puttet" den ind i revnen mellem drevet og PC'en. Vi fandt den først efter at én af vore teknikere havde besøgt hende og skildt maskinen ad.

Jo det kan være sjovt at være OS, men ikke specielt morsomt at være den stakkel der har et problem.

En af mine tekniker-venner har engang reddet en dags produktion med en vandkande, men det er jo en helt anden snak.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-06 03:16

Birthe. Du stiller ca. ét spørgsmål hvert år. Du stillede ét i 2004. Ét i 2005, og nu har du også stillet ét i 2006. Hvert år får du flere gode kommentarer til dine spørgsmål, men du husker aldrig at sige TAK og udnævne én af kommentatorerne til at være modtager af de af dig udlovede point.

Det er squ noget SHIT DU.

Helt ærligt??? Hvem har opdraget dig til bare at kunne KRÆVE ind?

Har du ALDRIG lært at sige TAK for hjælpen????

Nu er du blevet ældre end første gang du fik hjælp her på Kandu, men du synes stadig ikke at have lært at sige TAK for hjælpen.

Kom nu Birthe - så svært er det da heller ikke ----- VEL ?????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 08:34

Det kan jo være at hele comp. er brudt sammen.
[V] >> [ ]

Godkendelse af svar
Fra : birtheandersen

Dato : 29-08-06 09:33

Tak for svaret e.c.
Det må være et eller andet i printeren, der er lys i stikket

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 09:57

Jo tak - men den virker jo ikke endnu.
Den kan flere ting og der er et eller andet der siger mig noget med omskiftning fra kopimaskine til ren printer..............men jeg kan ikke huske hvad det er der evt skal trykkes på.
Måske kan du bruge noget af det her:

http://search.hp.com/query.html?lang=en&submit.x=10&submit.y=7&qt=HP+PSC+500+&la=en&cc=us

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualCategory?product=58710&lc=en&cc=us&dlc=en&lang=en&cc=us