/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nøgle cylinder til havetraktor
Fra : Kris
Vist : 2236 gange
100 point
Dato : 22-08-06 19:51

Hej

Cylinderen til nøglen på min havetraktor er lige røget sig en tur. Det betyder så at når jeg drejer nøglen sker der ingen til. Jeg er desværre så nød til at starte den med en skruetrækker og det er lidt træls i længden. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan en ny på nettet? Jeg har en ældre craftsman havetraktor.

Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 22-08-06 19:58

Du kunne gå ned til din lokale skov/have forhandler. Han vil kunne hjælpe dig.
evt prøv www.biltema.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 19:59

Prøv at rette henvendelse her

Kontakt os

Har du spørgsmål til nogle af vores produkter,
er du naturligvis velkommen til at kontakte os.
Craftsman Import
Sigma 2, Søften
DK-8382 Hinnerup

Telf.: 7023 2400
Fax: 7023 2402

http://www.craftsman.dk/kontakt.htm

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-08-06 20:22

er du helt sikker på at det er låsen
craftmann har et problem med starterrelæet , det reagere også ved at der ikke sker noget , når du drejer nøjlen , men du kan stadig korsslutte den
jeg har haft samme problem , og det er der flere med craftmann der er mere end 3 år gamle

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-08-06 20:26

http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=7932&vare_id=401623
er det ikke lige denne model der er på din maskine , kan du søge på startrelæ , så kommer der flere andre frem
det billigste sted jeg har fundet

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 22-08-06 21:00

Ja, den er langt over 3 år gammel og jeg kan kortslutte den. Kan man det selvom startrelæet er gået?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-08-06 21:09

ja , problemet med relæet er at det ikke vil lave forbindelse mellem benende , så der kommer strøm ud til starteren
når du aktivere startrelæet , laver den forbindelse mellem de samme to ben , som du selv bruger ved en korsslutning
du kan prøve at måle om der kommer strøm på styreledningen når du drejer nøjlen , så kan du hurtigt se om det er relæet
kommer der ikke strøm på styreledningen , tager du en ledning direkte fra bateriet , og holder den kort tid på det ben på relæet hvor styreledningen sider , så skal den starte hvis dit relæ er i orden

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-08-06 21:12

det nye relæ behøver ikke ligne det gamle , det du skal se efter , er om der er de samme ben på , som på det gamle , ellers send en mail til forhandleren , så kan han hurtigt hjælpe dig

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-06 22:22

Det kan også være tændingslåsen der( især hvis det har regnet ned i den ) er gået men som der siges kan det måles om startrelæet er i orden ,er det det kan det være tændingslåsen ,men det kunne også være en ledning til en af de dødemandskontakter der er placeret forskellige steder der evt.sidder i klemme og derved kortslutter som så gør at den ikke kan aktiveres med nøglen.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 23-08-06 16:13

Hej.
Hvor skal den sendes hen? Dem har jeg da flere af og det endda i gangbar og ok stand. Pris 100 kr incl. nøgle.

Venlig hilsen fra

Peter.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 25-08-06 09:22

Jeg får lige undersøgt sagen i wekenden. Så vender jeg tilbage.

Kris

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 31-01-07 17:33

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-07 22:04

Var det så en af kontakterne eller en ny cylinde der skulle til ??r??