/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Flimmer på skærmen
Fra : marcussen1
Vist : 782 gange
100 point
Dato : 22-08-06 17:42

Jeg har flyttet min PC med alt tilbehør fra den ene stuen til en anden stue. Alt virker som det skal, blot er er skærmen begyndt at flimre, ryste. Farver og alt andet er iorden. Det er ikke slemt, men dog irreterende. Er der nogen, der har løsningen?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 22-08-06 18:22

Står den tæt på højtalere eller andet med kraftige magneter?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 22-08-06 18:28

Skærmen kan være følsom over for elektriske forstyrelser!
Jeg havde i sommervarmen en blæser stående ved siden af skærmen, men måtte flytte den, da skærmen flimrede

Gert

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-06 19:00

alle mulige elektriske apparater - fra store til små kan give flimmer på skærmen - vær opmærksom på hvor den står i første omgang. (også om der er noget lige bag en tilstødende væg)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-08-06 19:17

Ofte er det "blot" en almindelig strømførende ledning der ligger helt tæt op ad skærmkablet der får det til at flimre.... hvis du har bundet alle ledninger/kabler fint sammen under bordet for at undgå en større "fuglerede" ... så kan det sagtens være det der er årsagen.

Højttalere for tæt på skærmen kan som nævnt også give flimmer, men oftest ses det kun ved meget kraftige magnetfelter - og så bliver billedet også forvrænget.

Ellers, så ja, så kan det være næsten alt fra transformatoren til skrivebordslampen, til ventilatoren, eller andet elektrisk grej lige i nærheden af skærm eller skærmkabel.

Accepteret svar
Fra : Baxon7

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-06 20:31

davs...

prøve på skrivebord,venste.muse,egenskaber,indstillinger,avanceret,skærm,
valg hertz fx.75,måske mellem 75-100..min 75,ok...

baxon7

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 22-08-06 21:10

Tak for svaret Baxon7.
Bingo.................den virkede lige med samme, tak for et gotdt svar
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-08-06 21:23

Øhm.....så er det lige jeg spør' - hvodden i hede hule kan det komme på tale, at skærmopsætningen (opdateringsfrekvensen) ryger sig en tur, blot fordi man flytter computeren fysisk ????

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 22-08-06 21:32

Se, det kan du måske også svare på, du havde jo svaret på problemet. Jeg lytter....