/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp til skivebremse på puch!
Fra : jk6
Vist : 1102 gange
200 point
Dato : 22-08-06 11:24

Jeg har fået fat i bremseskive+kaliber+hovedcylinder+forgaffel til min gamle monza,men jeg kan ikke helt gennemskue hvilke bøsninger jeg skal bruge på forhjulsakslen for at få forhjulet til at stå det rigtige sted. og hvad med speedometerdrev? er det det samme som til et egerfælg?
håber nogen kan hjælpe evt. sende et billede til mig...

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-08-06 17:31

Med stor sandsynlighed, så er det ikke de samme bøsninger.
Hvis du ikke har bøsningerne, så skal du enten købe dem, eller fremstille dem selv.
Evt. få fat i målene på de rigtige bøsninger.

ps. jeg har selv haft en Puch Monza med bremseskive foran, og med den kunne jeg lave "frontwheel stoppies"

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-08-06 17:33

hvad angår speedometer drevet, så se på www.thansen.dk eller ring til dem og hør om det er ens.
Eller så se på dit nye og dit gamle hjul om det ser ud til at være semme "hul" som den passer i.

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 04-09-06 18:54

det ser ikke umiddelbart ud som om at drevet passer på hjulet med skivebremse. Jeg har ikke de rigtige bøsninger og ved ikke hvor jeg skulle kunne købe dem. derfor håbede jeg på at en herinde kunne hjælpe med nogle mål :)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-09-06 21:44

Du skal nok starte med at få fat i det rigtige speedo-drev.