/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
udlevering til samvaer
Fra : mallorca
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 22-08-06 01:50

Hejsa

Jeg har nu efter et aars brevskriveri osv med amtet endelig faaet samvaer med min soen hurra men nu kommer vi saa til mit spoergsmaal: jeg skal have samvaer her i efteraarsferien men telefonisk har fadderen sagt at han ikke vil udlevere drengen hvor henvender jeg mig hvis nu han ikke udlevere drengen det er nemlig sket foer og der skete intet da jeg snakkede med amtet andet end endnu mere venten paa svar ..

MVH Karina

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 22-08-06 03:00

Det kommer an på om der står noget om tvangsfuldbyrdelse i samværsdokumentet

http://www.statsamt.dk/site.asp?p=793

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 03:02

Men vær opmærksom på at en fogedaktion kan være meget traumatisk for et barn!

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 22-08-06 03:10

tedd der staar nederst noget om at jeg efter paragraf 478, stk. 1, nr 3 i retsplejeloven (lovbekendtgoerelse nr. 815 af 30. septemper 2003, som aendret senet ved paragraf 1 i lov nr 450 af 9. juli 2004) faa foderettens bistand hvis barnet ikke udleveres til samvaer efter denne afgoerelse..

men hvem ringer jeg til hvis han ikke blir udleveret

mvh Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 03:14

Til fogedretten i den retskreds barnet har bopæl i!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 03:15

http://www.domstol.dk/page20361.aspx

Her må du kunne finde et tlf nummer

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 22-08-06 03:17

ved du hvor lang tid det evt vil tage for saa kan jeg naesten regne ud at selv med papir fra amtet ikke faar min soen at se i efteraarsferien hmm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 03:26

Hvis det er første gang fogeden har været tilkaldt vil han/hun indkalde til et møde med begge forældre, så der kan jo godt gå noget tid! Så du skal nok ikke regne med eftersårsferie med din søn hvis du først henvender dig, når du skal hente din søn! Men du kan jo osse henvende dig nu og forklare situationen, så vil der jo kunne holdes et møde i god tid før eftersferien! Hvis faren så ikke vil udlevere barnet vil jeg tro en fogetforretning kan ske samme dag eller næste!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 03:28
Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 22-08-06 03:35

jeg ved at med fogedens hjaelp kan vaere traumatisk for barnet men barnets far har i nu 2 aar naegtet at udlevere drengen selv som her sidst jeg skulle ha knaegten ( ogsaa papire fra amtet)
og naar jeg ringer til fadderen saa er drengen aldrig hjemme eller efter fadderen udsagn ikke vil tale med mig men knaegten vil gerne ned til mig at bo men er bange for fadderen saa han henvender sig til min fam i smug og sir til dem at de skal ringe til mig at jeg skal komme og hent ham osv saa tror ikke det vil vaere saa traumatisk i dette tilfaelde men vil selvfoelgelig tage det i min betragtning foer jeg ringer

mvh Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 03:39

Jamen det lyder jo som drengen har en vis alder og modenhed! Som det så smukt står i det sidste link jeg sendte! Det betyder jo at fogeden så nok osse vil tage en snak med drengen og tage hensyn til hans ønsker!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 03:42

Og gentagne gange nægtelse af samvær kan jo forøvrigt i sidste ende føre til en ny sag om forældremyndighed!

Men jeg synes du skal henvende dig til fogedretten så hurtigt som muligt og forklare dem situationen! Så burde alt nok være klart til efterårsferien

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 22-08-06 03:43

tedd jeg bor i spanien saa tid for mig naar jeg er i dk er alt jeg har skrevet til amtet at fadderen har udtalt saadan i tlf men de gjorde ikke noget sidst andet end sagde fy til fadderen hmm

saa mit papir fra amtet er ubruglig naar jeg staar som jeg goer for hvis han ikke udlever ham dennegang saa gaar der 3 mdr foer jeg er i dk igen og skal ha knaegten og der kan han jo saa bare igen naegte uden jeg kan goere noget hmm eller tager jeg fegl

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 03:45

Du har jo kun henvendt dig til amtet! Det er jo ikke den udøvende magt! Prøv at ring eller skriv til fogedretten og gør rede for situationen!

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 22-08-06 03:50

haha der var du hurtiger paa tasterne end mig griner og smiler

amtet har snakket med knaegten men der turde han ikke sige noget pga af fadderen havde truet ham og hans dyrebare legetoej at hvis han sagde at han ville bo hos mig saa skedte der ting og sager saa knaegten sagde kun det fadderen havde fortalt ham han skulle sige dette er ogsaa sket da jeg skrev til kommunen enda med et brev fra knaegten ved lagt men igen turde han kun naegte at han havde skrevet brevet og igen sige at alt er ok suk

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 22-08-06 03:52

det vil jeg goere imorgen tak tedd -smiler

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-08-06 04:13

Håber det løser sig

Godkendelse af svar
Fra : mallorca

Dato : 27-08-06 02:09

Tak for hjaelpen tedd