/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Sten købes - Hvor - Jylland
Fra : konkurrencesvar.dk
Vist : 774 gange
300 point
Dato : 22-08-06 00:40

Jeg har købt et 530 L akvarie, og skal have sten foran hele bag-væggen, men i forretningerne koster de en (enorm) formue.....

Man kunne jo selvfølgelig tage ud til vestkysten (Bor i Esbjerg) og samle nogle, men så vil de være for runde og almindelige..... Ligesom at man må forvente at de ikke alle kan fåes i samme stil/farve

Er der nogen der ved hvor man kan få nogle billigt... Vil gerne køre efter det

Det skal enten være koral-lignende i lys, eller nogle mørke kringlede sten, så det er nemt at bygge med dem, og der kan dannes huler

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-06 08:03

Der findes en Stenhugger i alle bare lidt større byer, han har garanteret masser af skærver i forskelligt farvede stenarter som du kan få lov at plukke i helt gratis.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-08-06 10:38

Plejer at hente gratis hos stenhuggeren. Han betaler for at komme af med det granit han hugger af, så han smiler når du tager en masse afhug.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-06 00:57

Nu har både thulin og jeg givet dig Jyllands bedste svar. Så nu kan du godt lukke spørgsmålet og sige TAK fordi vi begge anviste dig en vej til at få tonsvis af gratis akvarie-grus.

Hvorfor lukker du ikke selv dit spørgsmål? Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal spille MOAR for sådan en stor dreng (har set dit billede Ha ha).

Nu du er ved at tænke over det, skulle du måske også lukke de spørgsmål du har åbne helt tilbage fra 2004.

Med din moders ord: TAG NU SAMMEN KNÆGT.

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 29-08-06 11:36

Hej Arne

Jeg venter gerne til der kommer et andet svar..... Var det til mine børn og guppier, så er det fint.... Men et stort akvarie der står i 10.500,- med Malawi cichlider i, skal der ikke granit m.m. i fra en stenhugger.....

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 30-08-06 08:54

Hej

Jeg forstår til fulde din bekymring med granit og akvarie... I disse dage, er jeg selv igang med at lave malawi-baggrund til mit 530 liters- akvarie. Jeg har dog valgt at lave den i flamingo, pu-skum og fliseklæb, for til sidst at male den med spray og epoxylak....

1. Det er meget billigere.... (Altså end en købt baggrund....ss)
2. Det er sjovt, at kunne udfordre sin egen kreativitet.... (Troede faktisk ikke, at jeg havde nogen)

Som inspiration har jeg brugt en artikel fra malawi-gruppen.dk der viser hvordan en anden akvarist har lavet baggrunden selv....

Kommentar
Fra : rasmushightower

Dato : 11-09-06 20:40

Carstens dyrehandel i Aalborg har nogle rigtig flotte malawi sten. Han tager vist 200 kr. for 20 kg. (MENER jeg, ring hellere og hør inden du kører). Men det er under halv pris end de tager i de andre dyrehandler i Aalborg, og så er de LANGT flottere!!

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 12-09-06 08:40

Det vil jeg lige skrive mig bag øret.....

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 23-09-06 15:53

hva er det for en slaks sten du vel ha for nede på havnen der er der mange slaks sten i store bunker der er flint i mange str men er det store eller små sten du skal bruge ja så er det der (bor selv i esbjerg) længst ude lige der omkring hvor forfelt bæk udløbe i have (de skal self koges)

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 23-09-06 15:58

eller også er der nogle ude i http://www.etheg.dk/kontakt.php denne butik der handler med saltvands fisk de må ha nogle sten du kan bruge (sten er sten)