/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Comp crasher ved spil
Fra : dybsindige
Vist : 479 gange
60 point
Dato : 21-08-06 22:46

Hej.

Har for nyeligt opdateret min gamle maskine med nye ram + et nyt grafikkort Geforce 6600 256mb/ddr agp8X, problemet består i at når jeg prøver at starte et spil bliver skærmen rød og billedet er grynet og står og hopper/danser, kort tid derefer slukker skærmen og jeg må genstarte for at få Windows op igen. Troede min strøm forsyning var for lille den var på 300W/20Amp så jeg har købt en ny DLP-550S på 450W 35Amp. Men den gør det igen Alle drivere er op to date og grafik kort er blevet byttet med et andet magen til, har et bundkort K7S5A Cpu 2400 1991MgHZ en giga Kingston ram a`to blokke 512Mb, Undskyld de lave point men er ret ny herinde

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-08-06 23:00

Måske har du fået nogle viruser og snavs på din pc.
alimak

Kommentar
Fra : dybsindige

Dato : 21-08-06 23:35

Har Bullguard anti virus i et år, uden virus, og jeg har haft kørt en skanning, der var ikke noget, plus at jeg har Adaware, det samme der. Kan det have noget at gøre med Agp antallet? For mit bundkort står der at den understøtter 4XAgp og mit grafikkort er på 8XAgp, ved ikke om det betyder noget?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 60 point
Dato : 22-08-06 01:21

Jo Hvis grafikkortet kun understøtter 8 x, så kan det godt være problemet. Dog understøtter de fleste 8x kort også 4 x. Men check lige i manualen til grafikortet. Spørg evt. der hvor du har købt det.

Kommentar
Fra : dybsindige

Dato : 22-08-06 12:55

Jeg vil prøve at spørge der hvor jeg købte grafikkortet med hensyn til Agp antallet, vender tilbage imorgen.

Kommentar
Fra : dybsindige

Dato : 22-08-06 16:52

har et k7s5a bundkort hvor der sidder et Agp slot der er AgpX4 og mit Grafikkort er et 8XAgp, den er måske ikke kompatibelt med den? Altså bagud.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-06 18:41

HVis ikke dit grafikkort understøtter 4x så kan det sagtens være det der er årsagen.

Kommentar
Fra : dybsindige

Dato : 22-08-06 19:26

Hej Brassovitski, Tror du dette er et godt kort til min maskine og kan det klare nogle rimelige store spil http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161593

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-06 19:55

Det ser ud til at være et ret fornuftigt kort. Hvis du mener at det du har nu skal udskiftes.
Min søn har en comp med en AMD processor på 1800 Mhz, i den har vi monteret et Geforce FX5500 256 MB (Palit) kort med aktiv blæser. Og det rigtig godt. Need for speed Most Wanted. GTA San Andreas osv. har det ingen problemr med, det kniber først lidt hvis alle grafikparametre skrues helt op i top, men processoren er jo heller ikke så kraftig. Iøvrigt har maskinen 1 Gb + 512 MB RAM.
Så kortet du linker til burde være rigtig godt. Og køber du over nettet har du jo altid 14 dage fuld returret i original emballage.

Kommentar
Fra : dybsindige

Dato : 22-08-06 20:55

Tak til alle som svarer Det virker også på mig at det er et rigtig godt kort, har kigget efter kort som understøtter 4XAgp men de er svære at finde, hvis der er nogen der kender til problemet med at den chrasher med død skærm, så man ikke skal skifte grafikkort ud hele tiden, bliver jo nød til at pakke dem ud Spiller Delta Force sabra og lign ved ikke om det er nogle spil der kræver meget, havde Geforce 5200 128Mb før, og grafikken haltede en smule.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-08-06 22:15

Et skud i tågen

kærmen kan den klare det du udsætter den for.Jeg tænker her på opøsning og Hz

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-08-06 22:16

Et skud i tågen

kærmen kan den klare det du udsætter den for.Jeg tænker her på opløsning og Hz

Kommentar
Fra : dybsindige

Dato : 22-08-06 22:59

Min skærm kører med 1024X768 og den opdater 85 gange i sekundet, har prøvet at sætte den ned i hardwareacceralation, det hjalp ikke

Godkendelse af svar
Fra : dybsindige

Dato : 23-08-06 22:10

Tak for svaret Brassovitski. Tror du ramte plet med hensyn til Agp antallet, det er dæleme svært at finde kort der understøtter 4XAgp, men nu har jeg sat et Asus Geforce FX 5600 256Mb kort i, og efter megen masen og sved på panden ser det nu ud til at virke, håber det varer ved, Men Tak til alle som har brugt deres dyrebare tid på mit spørgsmål.

Mange venlige Hilsner den

Dybsindige