/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
busrejse til prag
Fra : eln
Vist : 773 gange
200 point
Dato : 21-08-06 19:52

vi har bestilt en busrejse til prag med europas ,det tager en dag til prag 3 dage dernede og en dag hjem ,jeg synes bare det er svært at finde noget på nettet om busturen , køreturen tager imellem 1o og 12 timer ,hvis er der nogen herinde der har prøvet den tur ,vil jeg gerne høre fra jer, det er mest køreturen jeg gerne vil vide noget om , ,om man kan købe mad og drikkevarer i bussen eller man selv skal have det med

mvh. eln

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-06 20:17

I dette link fra europas står flg:

BUSREJSEN
Vi bruger på alle rejsemål gode, moderne langtursbusser. Det kan ikke forventes at der kan købes drikkevarer i bussen. Alle busser er røgfrie (chauf førerne undtaget). Medbragt mad og drikke skal nydes udenfor bussen i pauserne

http://www.europas.dk/praktiskinfo/

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-08-06 20:18

du må da kunne få nogle oplysninger hos rejseselskabet

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 21-08-06 21:55

Det er et sandt helvede...endeløse opsamlinger, ventetid i Berlin og langsom indtjekning på de forskellige hoteller i Prag.....10-12 timer ha.

Der kan købes øl og vand samt kaffe, Gl. dansk m.v indtil lager er solgt ogdu kan komme på toilettet indtil det er stoppet til.

For få ekstra, men godt givet penge kan en en tur med fly lade sig gøre ...flytid 1 time og du når udhvilet frem uden rygskader og fustrationer.

Ziggy99

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-08-06 07:12

Tilslutter mig ziggy99.

Vi var med bus til Prag for et par år siden.
Det var første, sidste og eneste gang.
Jeg er knap 2 meter høj, og det er selv moderne busser ikke designet til.

Afgang Sydsjælland kl. 0600 ankomst Prag kl. 2100 - aflæsning af medpassagerer på 4 forskellige hoteller - ankomst vort hotel kl. 2300 - lukket restaurant/bar.
Toilettet stoppede til 100 km nede i Tyskland, herefter ubrugeligt. Chaufføren var ligeglad. Det var ikke hans problem. Han ville dog gerne sælge øl og vand - det var hans lille sideforretning - men ikke villig til at stoppe for tissepauser.
Rendyrket rædsel af en køretur. Operatøren var Klingenberg, som absolut IKKE kan anbefales.

Skal jeg til Prag igen - og det skal jeg nok - bliver det med fly.

Accepteret svar
Fra : slemmert

Modtaget 200 point
Dato : 22-08-06 10:44

Jeg er lige hjemkommet og med alt det påstyr ville jeg da være i tvivl om det er den rigtige beslutning man har truffet. Men jeg kører med Euroskan og de har friske chauffører...min rejse fejlede intet...

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 03-09-06 10:38

slemmerts svar hjalp lidt på min nervøsitet inden vi skulle til prag, nu er vi kommet hjem igen og busrejsen gik over al forventning ,vi måtte både spise og drikke i bussen,enten vores eget eller det vi kunne købe i bussen, der var også jævnlige pauser hvor bussen holdt ved cafeterier hvor vi kunne købe mad ,det er en lang køretur, turen derned tog 13 timer og turen hjem godt 14 timer på grund af et uheld på motorvejen der var spærret i lang tid, det fik chaufføren besked på i berlin, der blev pausen så en time længere end det var meningen , alt ialt en rigtig god tur

mvh.eln

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 03-09-06 11:18

Det glæder mig, at du havde en god oplevelse - hvilket kun beviser, at nogle operatører er mere servicemindede end andre.