/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
BIOS MESSAGE
Fra : frederikshavn
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 20-08-06 23:34

nå jeg gendtater min pc.kommer følgende bedked: your computer case has been opening,press f1 to continue,den er ikke oc,bund kortet er et msi k8n neo 4 platinium med en amd athlonx64 dual core 4200+,hva f... er nu det for noget,beskeden kommer der hvor biosen skal finde hd

Accepteret svar
Fra : nuber2

Modtaget 110 point
Dato : 20-08-06 23:53

Du kan resette meddelelsen (og sætte den til ikke at komme med den igen) inde fra bios, der sidder detektorer på bundkortet, som registrerer når dit kabinet har været åbnet, og den vil komme med meddelelsen hvergang maskinen startes, indtil den bliver nulstillet.

Næste gang du åbner maskinen vil den komme igen.....

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 21-08-06 08:40

hej løst problemet,det havede ikke noget med at maskinen har været åben.men jeg havede kommet til at enable noget der hedder H/W monitor,da jeg disablede det,forsvant det,men du får point for det,fordi du var den eneste der svarede,

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 21-08-06 08:40

Tak for svaret nuber2.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 21-08-06 10:17

H/W monitor er et bios-flag der bliver sat, hvergang de følere, der er i kabinettet, bliver påvirket.

Hvis du ikke har brug for at vide om andre har pillet ved din computer er der ikke grund til at have den slået til

Og har du ikke adgangskode på din bios er det ligemeget ))

Men har din computer følsomme data og står på en udsat placering, så er det et udmærket værktøj.

Hver gang kabinettet har været åbnet, vil H/W monitor begynde at komme med oplysningen. Og den vil fortsætte (sige at der har været åbnet) indtil den bliver resat (eller koblet fra) i bios.

... det er jo ligemeget, du fik skukket for skidtet.......